بهبود کیفیت هوا با احداث جنگل شهری در رومانی

افزایش جنگل‌های شهری در جورجی واقع در جنوب کشور رومانی از مهم‌ترین اقداماتی است که برنامه‌ریزان شهر برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت هوا و تنوع زیستی آن در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار جورجی هفته گذشته از آمادگی خود برای پیوستن به جنبش جنگل‌سازی شهری خبر داد و اعلام کرد به زودی محیط زیست شهر با بهبود قابل توجهی مواجه خواهد بود. احداث یک جنگل سبز عظیم در منطقه Cama Canal از جمله اقداماتی است که در این زمینه می‌شود و بهبود کیفیت هوا و تنوع زیستی را در پی خواهد داشت علاوه بر این قرار است کارگاه‌های متعددی در سراسر شهر برگزار شود که طی آن‌ها، حفاظت از محیط زیست به شهروندان آموزش داده خواهد شد.

بهبود کیفیت هوا با احداث جنگل شهری در رومانی

شهردار جورجی ادعا کرده که طراحی جنگل جدید به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که علاوه بر مزایای ذکر شده، باعث کاهش آلودگی صوتی در منطقه پر تردد می‌شود. این پروژه پس از توافق نهایی مقامات ارشد آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد. جنگل جدید جورجی فضاهای سبز متعددی را در خود جای خواهد داد و با برخورداری از امکانات رفاهی کافی، به عنوان مرکزی برای تفریح مورد استفاده مردم شهر قرار خواهد گرفت.

جنگل سبز Cama Canal فضایی به مساحت ۱۰ هکتار را در بر خواهد گرفت و ۵۰ هزار نهال را در خود جای خواهد داد. نهال‌های بومی برای پوشش سبز جنگل انتخاب می‌شود که این امر به سهم خود در افزایش تنوع زیستی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند.

جالب است بدانید که پیاده‌سازی پروژه جنگل سبز جورجی را یکی از شرکت‌های معماری معروف بخارست، پایتخت رومانی بر عهده گرفته که پیش از این نیز اقدامات زیادی نظیر بازیافت مواد پلاستیکی برای بهبود کیفیت هوا، آب و طبیعت در این شهر اعمال کرده است.

بهبود کیفیت هوا با احداث جنگل شهری در رومانی

کد خبر 491393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.