استفاده از پساب تا ۵ سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان مجموعه پروژه‌های تعریف شده این معاونت در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به منظور کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولیدآلاینده‌های هوا را تشریح کرد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش آثار نامطلوب دفع پسماند، حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک با تاکید بر فشار نیامدن بر منابع آب زیرزمینی و حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک در حد ۲۸.۰۹ نفر بر مترمربع را بخشی از برنامه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری برای کاهش آلودگی‌های محیطی برشمرد.

وی تصریح کرد: تا پنج سال آینده، میزان آب مصرفی از منابع زیرزمینی برای آبیاری یک مترمربع فضای سبز در سال از ۰.۸ مترمکعب به ۰.۴ متر مکعب به ازای هر متر مربع کاهش خواهد یافت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از افزایش استفاده از پساب از حدود ۲۰ درصد فعلی به بیش از ۵۰ درصد در پنج سال آینده خبر داد و افزود: تا پنج سال آینده همچنین شاهد افزایش درصد آبیاری با سیستم‌های نوین از ۶۰ درصد به نزدیک ۷۰ درصد خواهیم بود.

وی ادامه داد: تولید ۱.۱۷ مگاوات ساعت بر تن، انرژی از پسماند در پنج سال آینده، کاهش سرانه تولید روزانه پسماند تر از ۴۶۶ گرم به ۴۰۶ گرم در روز به ازای هر نفر در پنج سال آینده و احداث تصفیه‌خانه شیرابه از دیگر پروژه‌های تعریف شده این معاونت در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به منظور کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولیدآلاینده‌های هوا است.

امیری خاطرنشان کرد: ساخت، راه اندازی، بهره‌برداری و بهینه‌سازی پایلوت هاضم (یک تن در روز) اجرایی شده است.

وی گفت: هدف خرد برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک با تأکید بر فشار نیامدن بر منابع آب زیرزمینی است که ۴.۴۹ درصد کل بودجه مصوب سال جاری برای انجام این اقدام در نظر گرفته شده است.

کد خبر 491372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.