جزئیات سنجش سلامت کلاس اولی‌های اصفهانی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان از فعالیت ۷۷ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان و ارزیابی سنجش حدود ۱۰۵ هزار نفر نوآموز در سطح استان اصفهان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

محسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند، اجرای این طرح، راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات به هنگام در استان است.

وی درباره فعالیت ۷۷ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در سطح استان، افزود: ۴۷ پایگاه الف و ۳۰ پایگاه ب برای این طرح فعال می‌شوند، پیش‌بینی می‌کنیم ارزیابی سنجش سلامت حدود ۱۰۵ هزار نفر نوآموز در سطح استان را داشته باشیم، با همکاری ۶۵۰ نفر عوامل اجرایی در حال آماده‌سازی مقدمات اجرای این طرح هستیم و منتظریم که ستاد ملی کرونا اجازه انجام کار به آموزش و پرورش بدهد و از خردادماه این طرح را آغاز کرده و تا شهریور فرآیند سنجش انجام شود.

خانواده‌ها در زمان مقرر برای سنجش مراجعه کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: خانواده‌ها در بازه زمانی مشخص که از مدیر مدرسه به آنها اعلام می‌شود به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بهتر است تنها یک نفر از اولیا همراه دانش‌آموز باشد تا ازدحام جمعیت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق نیفتد.

الماسی، تاکید کرد: به لحاظ بهداشتی نیز باید والدین و دانش‌آموز ماسک بزنند و همراه داشتن شناسنامه‌های والدین، دانش‌آموز، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه از مدرسه، یک قطعه عکس سه در چهار و کارت بانکی برای پرداخت هزینه سنجش در پایگاه‌ها لازم است.

وی ادامه داد: پایگاه‌ها به وسیله ادارات نواحی و مناطق مشخص می‌شوند و معمولاً تاکید بر این بوده که مدارس در دسترس و دارای امکانات برای انجام این فعالیت اختصاص پیدا کنند تا خانواده‌ها برای مراجعه دچار مشکل نشوند.

سنجش‌ها بر اساس نمودارهای رشد طبیعی کودک است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گفت: ارزیابی‌های انجام شده شامل انجام بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد و وزن، بهداشت دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه، رصد بیماری‌های ارثی و واکسیناسیون است و در نهایت آمادگی تحصیلی اتفاق نوآموزان بررسی می‌شود.

الماسی تصریح کرد: خانواده‌ها به دور از هر اضطراب و استرسی شرایط حضور کودک را در پایگاه‌های سنجش سلامت فراهم کنند و حتماً تغذیه مناسب، استراحت و خواب کافی فرزند را در نظر بگیرند تا بدون هیچ دلهره و نگرانی وارد پایگاه شده و فرآیند سنجش سلامت برای آنها انجام شود.

سن ورود به پایه اول دبستان متولدین نیمه اول سال ۹۴ و نیمه دوم ۹۳

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان با توجه به شیوع کرونا بر اساس زمان بندی اعلام شده صورت می‌گیرد، سعی بر این است بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان سنجش هر نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت باشد، اگر خانواده‌ها زمان بندی را رعایت کنند در هریک ساعت به چهار نفر نوآموز نوبت می‌دهیم تا بدون ازدحام جمعیت و توقف این فرایند انجام بگیرد و سنجش نوآموزان به خوبی صورت بگیرد.

الماسی با تاکید بر اینکه سال گذشته هم با توجه به شیوع ویروس کرونا سنجش نوآموزان را در پایگاه‌های سنجش بدون کم و کاستی انجام دادیم، گفت: با همکاری بسیار خوبی که مجموعه بهداشت استان با سازمان آموزش و پرورش داشتند توانستیم سنجش بسیار خوب و ایده‌آل را با بهترین پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی در خصوص اینکه در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش پایگاه‌های سنجش و سلامت دایر است، اظهار کرد: با توجه به فراوانی جمعیتی که قرار است در این پایگاه‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرند احتمال دارد دو یا سه یا پنج پایگاه در منطقه پرجمعیت تشکیل دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تاکید کرد: اگر خانواده‌ای در بازه زمانی مشخص شده مراجعه نکرد، احتمال دارد خانواده مجبور شود به شهر مجاور یا مرکز استان برای سنجش نوآموز خود مراجعه کند.

الماسی، تصریح کرد: سن ورود برای پایه اول دبستان متولدین نیمه اول سال ۹۴ و نیمه دوم سال ۹۳ هستند که نوآموزان می‌توانند مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند و برای سنجش پیش دبستانی دانش‌آموزان چهار سال و ۹ ماه تمام می‌توانند برای برخورداری از سنجش پیش دبستانی ثبت‌نام کنند.

کد خبر 491330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.