انتخاب فرد اصلح در انتخابات یک فریضه دینی است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید برگزیدن فرد اصلح در انتخابات را مانند یک فریضه دینی بر خود واجب بدانیم و مصلحت را قربانی روابط نکنیم،

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: تشکیل شورا نه تنها یکی از الزامات دنیای کنونی است بلکه شور و مشورت و شورا ریشه در دین و اعتقادات مذهبی ما دارد.

وی ادامه داد: شورا پایگاه و نهادی است که به وسیله خود مردم برای خدمت به مردم بنا نهاده می‌شود و چیزی نیست جز مردم سالاری که مردم تصمیم بگیرند به چه کسانی برای خدمت رسانی به خود اعتماد کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه شورا پایگاه اعتماد مردم است، افزود: هر کس که به عنوان عضوی از شورا انتخاب می‌شود در واقع خود را در معرض آزمون قرار داده است، عضو شورا باید بتواند بر امیال نفسانی خود فائق آید و در راه خدمت رسانی به شهروندان قدم بردارد.

وی تصریح کرد: برای اینکه نهادی قوی شکل گیرد ابتدا لازم است افراد دارای صلاحیت برای نامزدی اقدام کنند، بنابراین باید امر انتخاب فرد اصلح را مانند یک فریضه دینی بر خود واجب بدانیم و مصلحت را قربانی روابط نکنیم باشد که ورود افراد لایق و توانمند به عرصه انتخابات، انتخاب شهروندان باشد.

بلارک اضافه کرد: شاکله شورا بر توانمندی، درایت و صداقت اعضا بنا شده است و مردم با تکیه بر این اصول، مدیریت امورات را به دست شورا می‌سپارند تا ناظری باشند بر عملکرد متولیان و اگر خدایی نکرده در این دیدگاه مردم خدشه‌ای وارد شود قطعاً شهر و روستاها به سوی نابودی پیش خواهند رفت.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: مردم نیز باید بر عملکرد شورا نظارت کنند، شورا باید دارای آغوش باز باشد که هر شهروندی بتواند به راحتی در بیان مشکلات شهری به آن رجوع کند و یقین داشته باشد که گوش شنوایی برای مسائل و مشکلات و اراده‌ای راسخ برای حل آنها وجود دارد.

وی گفت: همسویی و یکپارچگی از دیگر ارکان مهم در شوراها است اگر این اصل مهم رعایت نشود و اعضا درگیر چالش‌ها و اختلاف عقیده و نظر داخلی شوند تنها شهروندان و مردم هستند که متضرر شده‌اند و حقوق آنها ضایع می‌شود.

بلارک خاطرنشان کرد: شورا نهادی مقدس است و برای خدمت تشکیل می‌شود پس روا نیست با مشغولیت به مسائل حاشیه و نامربوط فرصت سوزی کنیم و منافع شهر و روستا را به خطر اندازیم، زیرا که همه ما خادم نظام و ملت ایران هستیم و برای سرفرازی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نیاز است تا اختلاف نظرهای مخرب در میان متولیان از پایین‌ترین رده تا بالاترین مرتبه از میان برداشته شود.

کد خبر 491282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.