۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
جزئیات پروژه تعریض پل فردوسی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تعریض پل فردوسی از سمت شرق و غرب بدون ایجاد سازه یا ستون گذاری مازاد بر وضع موجود، با رعایت و در نظر گرفتن وضع موجود پل و با حداقل دخل و تصرف در رودخانه انجام شده و یک فضای شهری عبوری با اولویت پیاده ایجاد می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری علاوه بر نگاه کمّی به مباحث شهری، نگاه کیفی به حوزه مدیریت شهری و به طور خاص فضاهای شهری از اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتقاد داریم از منظر شهری و شهرسازی و نگاه برنامه‌ریز محور در کلانشهرها به ویژه اصفهان به عنوان یک شهر جهانی، نه تنها بُعد کالبدی که به اصلاح ساختار کالبدی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های تاریخی و فرهنگی نگاه دارد، باید در بعد اجتماعی نیز به مسئله پرداخت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: از این رو بر اساس برنامه سنجش‌پذیر شهردار اصفهان و آنچه به عنوان کیفیت بخشی به فضای شهری مطرح بوده است یکی از دغدغه‌ها ایجاد فضاهای شهری با اولویت پیاده راه سازی است که این اتفاق در بافت تاریخی به طور خاص در چهارباغ افتاد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحثی که در اسکلت‌بندی شهر اصفهان از دیرباز تا امروز نقش آفرینی داشته، رودخانه زاینده رود و چشم اندازهای این شهر فرهنگی و تاریخی است، تصریح کرد: یکی از این چشم‌اندازها و مناظر شهری را می‌توان در بستر رودخانه زاینده رود و در پل فردوسی از سمت شرق و غرب در افق مشاهده کرد، بنابراین این امکان و فرصت را در پل فردوسی داشتیم که با تعریض شرق و غرب پل بدون ایجاد سازه یا ستون گذاری مازاد بر وضع موجود، با رعایت و در نظر گرفتن وضع موجود پل و با حداقل دخل و تصرف در رودخانه، یک فضای شهری عبوری با اولویت پیاده ایجاد کنیم.

حسینی‌نیا اظهار کرد: این امکان در بستر رودخانه زاینده رود و به طور خاص در پل فردوسی فراهم شده و با طی شدن پروسه کار، قرارداد با مشاور بسته شد و با سازمان‌های مرتبط درون سازمانی و برون سازمانی به منظور رفع مسائل فنی پروژه هماهنگی لازم شد که امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان این اقدام را به ثمر رسانده و تقدیم شهروندان کلانشهر اصفهان کنیم.

کد خبر 491273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.