آغاز عملیات اجرای فاز دوم پروژه دیواره حفاظتی اسالم

شهردار اسالم آغاز عملیات اجرای فاز دوم پروژه دیواره حفاظتی در کنار رودخانه ناورود این شهر خبر داد.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه احداث دیواره حفاظتی اسالم در سال ۹۸ در محدوده مزار شهدای گمنام این شهر آغاز شد و در مجموع ۲۱۷ متر طول دارد و عرض آن متغیر و به صورت ذوزنقه‌ای از پایین پنج متر تا قسمت بالا دو متر و ۴۰ سانتی متر است که در فاز نخست ۱۱۰ متر از دیواره با بتن احداث شده و در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: دیواره حفاظتی حاوی شمع کوبی، گابیون‌بندی و لاشه‌چینی بوده و دارای سه بریدگی است که هر کدام شش متر طول دارد و برای اجرای فاز نخست آن حدود شش میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

شهردار اسالم خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با انتشار آگهی مناقصه پیمانکار فاز دوم پروژه انتخاب شد. و عملیات اجرای دیواره با احداث شمع بتنی درجا و کف بند آغاز شده و برای این مرحله حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای آن اعتبار پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: پروژه دیواره حفاظتی رودخانه ناورود به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مزار شهدای گمنام و به دلیل آسیب پذیر بودن بافت مسکونی و تجاری شهراسالم در مواجهه با سیلاب‌های رودخانه ناورود، ایمنی و محافظت شهر از خطر سیلاب از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و اجرای این پروژه از اولویت‌های مهم این دوره شهرداری و شورای اسلامی شهر اسالم است.

قوی پنجه افزود: مدیریت شهری اسالم درجذب اعتبارات استانی برای احداث دیوار حفاظتی بسیار موفق عمل کرده است. و در حال حاضر پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، شهر اسالم از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 491197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.