علی (ع) فاتح همیشگی سزرمین عقلانیت و آزادگی است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: حضرت علی (ع) فاتح همیشگی سرزمین عقلانیت و آزادگی است. چه یک خانواده چه یک شهر را اداره می‌کنیم، اصول سه‌گانه عقلانیت، آزادگی و اخلاق برای ما الهام‌بخش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"علی (ع) فقط فاتح خیبر نبود؛ مهم‌ترین فتح او باز کردن چشمان ما به الگوی جدیدی از حکمرانی است که بر مدار انعطاف، مداراجویی، عقلانیت‌ورزی، آزادمنشی و مشارکت‌جویی است.
 

او فاتح همیشگی سرزمین عقلانیت و آزادگی است. چه یک خانواده چه یک شهر را اداره می‌کنیم، اصول سه‌گانه عقلانیت، آزادگی و اخلاق برای ما الهام‌بخش خواهد بود.

حاکمان با مشی عقلانیت جامعه را بر مدار آرامش و توسعه و بر محور مشارکت و تعالی به پیش می‌برند. صفت آزادگی سبب اجتناب از هر تزویر و تطمیع و ناپاکی و کج‌دستی می‌شود و اخلاق همه مردم را و حاکمان را وامی‌دارد به احترام و ادب، نقدپذیری، تحمل مخالف، کرنش در برابر ولی‌نعمتان، خضوع در پیشگاه شرع و قانون و تضمین آخرت است در برابر وسوسه‌های سیم و زر دنیا.

این است مکتب مرد عدالت که جامعه را مصون می‌دارد از فساد، عداوت، ناپاکی و گناه و هر شهر را به مدینه‌ای فاضله و مردمانش را به نیک‌ترین بندگان خدا بدل می‌سازد."

کد خبر 491184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.