کاهش امکان تخلف در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ تبریز

دبیر شورای شهر تبریز از کاهش امکان خطای عمد و یا سهو، کاهش فضای تخلف، صرفه جویی زمان و کاهش مراجعات به شهرداری در طول مدت زمان فلالیت شورای پنجم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکوخصلت با اشاره به تشکیل جلسات کمیسیون‌های ماده صد با حضور نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری، معاون شهرسازی منطقه و او به عنوان نماینده شورای شهر، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 

"در اوایل شروع به کار در شورای شهر این کمیسیون جایی بود که:

روی میز پر از پرونده‌های قطور بود.
امکان گم شدن پرونده‌ها وجود داشت. فاصله صدور حکم، تایپ و امضا دو تا سه دقیقه نبود و تایپ، امضای حکم و ابلاغ گاهاً بیش از یک روز و شاید تا چندین روز طول می‌کشید.

اطلاع‌رسانی مراجعین از نتایج کمیسیون بیش از یک روز و شاید چندین روز طول می‌کشید. گاهاً مسیر رسیدگی به پرونده چندان روتین و مشخص نبود. سوابق پرونده و نامه‌های موجود گاهاً پس و پیش و گاهاً امکان گم شدن وجود داشت.

قبلاً چروکیدگی و پارگی پرونده‌ها و صفحات پرونده‌ها در اثر سال‌ها جابجایی و دست به دست شدن مشهود بود. قبلاً سرعت دسترسی به نقشه‌ها و تصاویر ساختمان کمتر بود. قبلاً نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری یا قاضی و نماینده شورای شهر قبل از جلسات مشخص بودند و رویکرد تصادفی بودن رسیدگی به پرونده‌ها وجود نداشت.

قبلاً پرونده‌ها گاهی پس از تایپ و پس از چند روز برای امضای نسخه تایپ شده در داخل ساک و یا کیفی بزرگ برای امضا به دفاتر اعضای کمیسیون ارسال می‌شد.
قبلاً وحدت رویه‌ای بین کمیسیون‌های مناطق به دلیل برگزاری جلسات به شکل پراکنده در مناطق وجود نداشت.

اما اکنون:

در پایان دوره شورای پنجم همه موارد و ایرادات فوق با الکترونیکی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های ماده صد و تجمیع پرونده‌ها در یک مکان مشخص و آغاز رسیدگی به پرونده‌ها به شکل رندومی حل شده‌اند.

این رویکرد یعنی مدرنیته، شفافیت، یعنی کاهش امکان خطای عمد و یا سهو و کاهش فضای تخلف. این رویکرد یعنی صرفه جویی زمان و کاهش مراجعات به شهرداری
این رویکرد یعنی احترام به محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ. به امید درآمدهای پایدار شهری.

به قول حافظ:
یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت."

کد خبر 491181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.