۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اجرای طرح جامع و تفصیلی در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از اجرای طرح جامع و تفصیلی در این شهر خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی با هدف هدایت و ساماندهی نظام‌مند شهرها و مشخص کردن جهت‌های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و تأمین نیازهای آن بر مبنای پیش بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود.

وی افزود: از حدود ۱۰ سال پیش تهیه و بازبینی طرح جامع و تفصیلی مشگین شهر آغاز شده بود که بالاخره در سال گذشته مراحل نهایی آن سپری شد و در پانزدهم فروردین ماه امسال شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح را به تصویب نهایی رساند؛ در این راستا طرح برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

شهردار مشگین شهر ادامه داد: طرح جامع و تفصیلی توسعه مشگین شهر در افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده و اجرای دقیق آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

انوری آذر ادامه داد: در نقشه طرح جامع آخرین تغییرات شهرداری در آن اعمال شده و محدوده شهری در آن مشخص شده است.

وی یادآور شد: قبلاً اگر شهروندی خارج از محدوده شهری زمین خریداری کرده بود نمی‌توانست برای آن از شهرداری پروانه دریافت کند و بلاتکلیف مانده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر مناطقی وارد محدوده شهری شدند و شهروندان می‌توانند در این مناطق پروانه دریافت کنند.

انوری آذر خاطرنشان کرد: در طرح جامع و تفصیلی کاربری‌ها برای دریافت پروانه مشخص شده و شهروندان می‌توانند جهت استعلام و کسب اطلاعات بیشتر از نقشه طرح جامع به شهرداری مشگین شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 491138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.