طرح واکسیناسیون پاکبان قزوینی به درستی انجام شده است

رییس کارگروه پیشگیری و مقابله با کرونای شهرداری قزوین با بیان اینکه طرح واکسیناسیون پاکبان قزوینی بدرستی انجام شده است،گفت: تنها پاکبان‌ها و نیروهای تغسیل و تدفین در این شهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم سلیمی با اشاره به شایعه تزریق سهمیه واکسن پاکبانان قزوین به برخی از مدیران شهری، ضمن رد این ادعا افزودد: تاکنون ۱۶۸ پاکبان سازمان مدیریت پسماند و ۳۰ نفر از عوامل مرتبط با تغسیل و تدفین اموات در سازمان آرامستان در اولویت اول در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که ۶۰ نفر از کارمندان در معرض خطر سازمان آرامستان و ۳۵۹ نفر از پاکبانان و هیچ‌یک از آتش‌نشانان شهرداری هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اضافه کرد: سهمیه اختصاص‌یافته با نظارت دقیق این معاونت طبق اولویت‌بندی براساس وضعیت سلامتی، سابقه بیماری، سن و میزان قرار داشتن در معرض آلودگی و خطر، به پاکبانان زحمتکش و عوامل مرتبط با تغسیل و تدفین اموات تزریق شده است.

مقدم سلیمی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون بقیه افراد این گروه هدف به زودی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به موجود بودن فهرست دقیق اسامی پاکبانان و نیروهای تغسیل و تدفین اموات که توسط مرکز بهداشت واکسن دریافت کرده‌اند، به عنوان نماینده شهرداری اطمینان خاطر داد که هیچ‌یک از مدیران شهرداری قزوین در این طرح واکسینه نشده‌اند و معتقدم دروغ پردازان در این خصوص اعتماد مردم را نشانه رفته اند.‌

مقدم سلیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی دریافت‌کنندگان واکسن از طریق کد ملی امکان‌پذیر است، راستی‌آزمایی و صداقت مدیران شهری و اکاذیب سناریوسازان بی تقوا، با بررسی لیست و اسناد موجود از طریق اسامی و کد ملی افراد و فهرست موجود در مرکز بهداشت قابل پیگیری است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین همچنین تسریع در واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر شهرداری ازجمله باقی‌مانده پاکبانان، کارکنان سازمان آرامستان، آتش‌نشانان و کارکنان مرکز توسعه خدمات اجتماعی توسط مرکز بهداشت را خواستار شد و افزود: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که تمامی کارمندان و مدیران شهرداری هم‌زمان با دیگر بخش‌های جامعه واکسن دریافت کرده و در برابر ابتلاء به بیماری مصونیت یابند.

مقدم سلیمی ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌های استان در شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی و رعایت اخلاق حرفه‌ای، از عملکرد برخی رسانه‌های زرد و انتشار اخبار غیرمستند و شایعاتی که موجب بی‌اعتمادی و بدبینی شهروندان می‌شوند انتقاد کرد.

کد خبر 491133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.