از الکلاسیکوی ایران تا دیدار استاد و شاگرد

بعد از وقفه بیست و چند روزه، شنبه هفته آینده لیگ بیستم از چارچوب هفته ۲۲ مجدداً ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از وقفه بیست و چند روزه شنبه هفته آینده لیگ بیستم از چارچوب هفته ۲۲ مجدداً ادامه خواهد یافت. کمتر از ۹ هفته مانده به پایان لیگ به نظر می‌رسد حساسیت و هیجان دیدارهای لیگ به اوج خود می‌رسد و چه در صدر جدول و چه در قعر آن رقابت‌های مهمی را شاهد خواهیم بود. از طرفی سپاهان، پرسپولیس، استقلال و حتی گل گهر سیرجان برای کورس قهرمانی می‌جنگند و از طرف دیگر تیم‌های ماشین سازی، نساجی، سایپا و حتی ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند.

الکلاسیکوی فوتبال ایران

دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر چند بازی مهم و حساس دارد. یکی از این دیدارها مصاف سپاهان و پرسپولیس، یکشنبه شب هفته آینده در اصفهان خواهد بود. مصاف‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه حساس بوده و هواداران دو تیم برای این بازی حساب ویژه‌ای قائل می‌شوند اما در این فصل بازی قرمزهای تهرانی و زردپوشان اصفهانی علاوه بر کری‌های پیشین جنگ برای تصاحب جام قهرمانی است. قرمزها ۴ فصل جام را در اختیار داشته‌اند و زردپوشان به دنبال خرق عادت هستند. در حال حاضر شاگردان نویدکیا با ۳ امتیاز بالاتر از پرسپولیس و البته یک بازی بیشتر در صدر جدول هستند. مطمئناً برنده الکلاسیکوی ایران می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی جام قهرمانی بیستمین دوره لیگ برتر باشد. از نکات دیگر این بازی رویارویی جذاب علیرضا مرزبان و پرسپولیس است. مرزبان دستیار نویدکیا در سپاهان در سال‌های نه چندان دور کنار افشین قطبی در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت تا یکی از مردان مشترک دو تیم محسوب شود. این مربی در دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به همراه استیلی دستیار قطبی بود. وی در سپاهان هم عملکرد خوبی داشت و همراه با کرانچار بسیار موفق عمل کرد تا بین هواداران هر دو تیم از جایگاه خوبی برخوردار باشد. قطعاً روز یکشنبه شاهد صحنه‌های زیبایی از کنش و واکنش‌های این مربی علم‌گرا روی نیمکت زردپوشان اصفهانی خواهیم بود.

از الکلاسیکوی ایران تا دیدار استاد و شاگرد

دوئل تا پاسی از شب!

بعد از حواشی پیش آمده در خصوص تعویق دیدارهای هفته بیست و دوم به نظر می‌رسد ذوب آهن و استقلال در تاریخ جدید باید به مصاف یکدیگر بروند. این بازی روز یکشنبه _۱۹ اردیبهشت _ از ساعت ۱۵/‏۲۲‬ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. استقلال پس از بازگشت از عربستان روحیه بالایی برای دیدارهای لیگ برتر دارد و مطمئناً فرهاد مجیدی و شاگردان اصلاً دوست ندارند از کورس قهرمانی جا بمانند. از طرف دیگر گاندوهای اصفهانی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند و در هفته‌های باقی مانده نباید امتیاز از دست بدهند تا به نوعی خود را از منطقه خطر پایین جدول نجات دهند. به هر حال مصاف دیدنی مجتبی حسینی و فرهاد مجیدی تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت و باید دید کدام یک به هدف خود نزدیک تر می‌شود.

از الکلاسیکوی ایران تا دیدار استاد و شاگرد

دیدار استاد و شاگرد

بازی گل گهر سیرجان و شهر خودرو مشهد یکی دیگر از دیدارهای حساس این هفته است. رویارویی امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی _ استاد و شاگرد پیشین_ از نکات جالب توجه این دیدار است. پدیده با ۲۵ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد و این تیم نیز به همراه نفت مسجد سلیمان ۲۴ امتیازی خطر سقوط را به نوعی احساس می‌کنند. نفت مسجد سلیمان و شهر خودرو در صورت امتیازگیری قعرنشینان جدول در هفته‌های باقی مانده می‌توانند جزء نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر باشند. در طرف دیگر میدان شاگردان قلعه نویی بعد از عملکرد نه چندان خوبشان دوباره به روزهای خوب خود بازگشته‌اند. آنها با یک بازی بیشتر نسبت به بالانشینان جدول یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان تنها دو امتیاز با آبی‌ها فاصله دارند و در صورت لغزش شاگردان مجیدی برابر ذوب آهن می‌توانند جای آنها را در جدول بگیرند. بازی دو تیم شهر خودرو و گل گهر سیرجان پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

اولین هدایت فراز؛ در هاله‌ای از ابهام

سایپا با اولین تجربه هدایت فراز کمالوند باید به دیدار ماشین سازی برود. اما روزهای اخیر در خبرها داشتیم که تمامی فعالیت‌های باشگاه تبریزی به حالت تعلیق در آمده و این تیم بازی نخواهد کرد. باید دید در روزهای آینده سرنوشت ماشین‌سازی به کجا خواهد رسید البته اگر دو تیم بخواهند به مصاف یکدیگر بروند قطعاً رقابت‌های پایین جدول را حساس‌تر می‌کنند و به نوعی دیگر تیم‌های پایین جدول مثل نساجی و ذوب آهن نتیجه این دیدار را دنبال می‌کنند. بر اساس اعلام سازمان لیگ مصاف سایپا و ماشین سازی روز شنبه و از ساعت ۱۵/‏۲۱‬ برگزار خواهد شد.

از الکلاسیکوی ایران تا دیدار استاد و شاگرد

مابقی دیدارها

در خصوص دیگر دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر، نساجی مازندران در کرمان مهمان مس رفسنجان خواهد بود. این دیدار نیز برای نساجی حیاتی است و آنها مطمئناً برای کسب حداقل امتیاز به میدان می‌روند. در دیگر دیدار این هفته صنعت نفت آبادان میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود و باید دید مصاف بین تیم‌های میان جدول را چه تیمی پیروز خواهد شد. آخرین بازی این هفته که باید از آن نام برد بین تراکتور و پیکان برگزار می‌شود. تراکتور با ۲۷ امتیاز در جایگاه هشتم و شاگردان تارتار با ۲۶ امتیاز نهم جدول قرار دارد و دو تیم برای حفظ یا تصاحب جایگاه خود تلاش خواهند کرد.

کد خبر 491130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.