جزئیات واکسیناسیون عمومی در استان اصفهان/امتحانات ۲ پایه تحصیلی حضوری برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان در مقابله با شیوع کرونا ویروس، واکسیناسیون و سایر مصوبات توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی دوشنبه _۱۳ اردیبهشت ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: در اکثر شهرها و مناطق استان از پیک چهارم در حال عبور هستیم، وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ نمودار نزولی خود را طی می‌کند، البته چند شهر در استان از جمله دهاقان، خمینی‌شهر، شهرضا و اصفهان هنوز وضعیت مطلوبی ندارند و امیدواریم در این شهرها نیز با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس به سمت روند نزولی بیماری پیش برویم.

وی ادامه داد: روند شیوع بیماری نزولی است و تعداد بستری‌ها با تعداد ترخیصی‌ها برابر شده، اما قبلاً تعداد بستری‌ها بسیار بیشتر از ترخیصی‌ها بود و بیمارستان‌های استان از بیمار اشباع شده بود.

تعداد فوتی‌ها روند نزولی ندارد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه میزان تست‌های مثبت کرونا بالای ۴۵ درصد بوده است، افزود: با رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان میزان تست‌های مثبت حدود ۳۸ درصد شده است و امیدواریم با ادامه رعایت‌ها همچنان روند نزولی داشته باشد، اما تعداد فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا هنوز روند نزولی ندارد.

شروع گام پنجم طرح شهید سلیمانی

وی در خصوص طرح شهید قاسم سلیمانی و اجرای گام پنجم این طرح در استان اصفهان، تصریح کرد: چهار گام از این طرح اجرا شده و امروز در تفاهم نامه‌ای بین بسیج و معاونت بهداشتی شروع گام پنجم امضا شد، در این گام علاوه بر رهگیری و رصد بیماران، نظارت‌های محله محور، حمایت‌های محله محور بحث آموزش گسترده، مشارکت اجتماعی، استفاده حداکثری از امکانات محافظت‌کننده به ویژه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت تا تغییر رفتار در جامعه را شاهد باشیم، به کمک بهداشت و درمان در این گام بحث واکسیناسیون با همکاری بسیج و بهداشت و درمان در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد یافت.

انجام واکسیناسیون سالمندان تا اواخر شهریور

غلامی با اشاره به اجرای واکسیناسیون در استان اصفهان، گفت: بخش اول که کادر بهداشت و درمان و افرادی که در خط مقدم مقابله با شیوع کرونا ویروس هستند را در اولویت داشتیم و اکنون وارد مرحله بعدی واکسیناسیون شده‌ایم و سنین بالای ۸۰ سال در استان شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در مراحل بعد واکسیناسیون افراد پنج سال به پنج سال کمتر خواهد شد و واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۵، ۷۰، ۶۵ و … به ترتیب انجام خواهد شد و بر اساس دستورات تدوین شده تا آخر شهریور ماه تمام رده‌های سنی تا ۶۰ سال واکسینه می‌شوند و تا دی ماه تمام کشور واکسن را دریافت می‌کنند و تمام این موارد منوط به دریافت به موقع و به تعداد کافی واکسن است.

۹۲ درصد مردم پرونده سلامت در سامانه سیب دارند

وی واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای از سن ۱۶ تا ۶۶ سال از خرداد ماه آغاز خواهد شد، اضافه کرد: نیازی نیست افراد به مراکز بهداشت مراجعه کنند و افراد با توجه به پرونده سلامت برای واکسیناسیون دعوت خواهند شد و با توجه به اعلام بهداشت و درمان بیش از ۹۲ درصد از افراد مردم و سلامت دارند و برای تعیین نوبت واکسیناسیون نباید مراجعه کنند، ۸ درصد باقی‌مانده نیز می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت برای ثبت نام مراجعه کنند و با با شماره ۳۱۱۳ تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین مرکز بهداشت به آن‌ها معرفی شود.

مراسم شب‌های قدر در فضای باز اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص رعایت دستکرالعمل‌ها در شب‌های قدر، تصریح کرد: مراسم مذهبی شب‌های قدر باید در فضای باز، به مدت دو ساعت و با رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس انجام شود و افراد از وسایل شخصی خود استفاده کنند و از پخش نذورات نیز باید خودداری شود و شهروندان از پوشش مراسم شب‌های قدر توسط صدا و سیما استفاده کنند و تا جای ممکن در خانه این مراسم را برگزار کنند.

امتحانات پایه ۹ و ۱۲ حضوری برگزار خواهد شد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم برنامه‌ریزی کرده است، افزود: در این پایه‌ها سوالات کشوری است و باید امتحانات به صورت حضوری برگزار شود و تمام اقدامات برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در نظر گرفته شده و معاونت بهداشتی از حوزه‌های امتحانی بازدید کرده است و خورها مورد تأیید است، از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۴ خرداد ماه امتحانات پایه ۱۲ و از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد ماه امتحانات پایه نهم برگزار خواهد شد و برای هر حوزه یک محیط ایزوله در فضای باز در نظر گرفته شده تا افراد مشکوک در محیط ایزوله امتحان بدهند، نگرانی درباره برگزاری امتحانات وجود ندارد و سایر پایه‌های تحصیلی نیز غیرحضوری امتحان می‌دهند.

نظارت کافی بر عشایر انجام می‌شود

غلامی با توضیح اینکه ورود عشایر به استان اصفهان شروع شده است، اظهار کرد: همکاری خوبی بین امور عشایر و بهداشت و درمان وجود دارد و تیم‌های مشترک امور عشایر و بهداشت و درمان در محل‌های کوچ عشایر استقرار یافته‌اند و موارد خاص را در محل واکسینه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اصناف پایان هفته ادامه دارد، گفت: امروز پیشنهاداتی در خصوص فعالیت مشاغل گروه دو و سه داده شد و این پیشنهاد به ستاد ملی ارسال خواهد شد و شنبه در صورت قبول پیشنهاد توسط ستاد ملی تغییراتی را در فعالیت مشاغل گروه دو و سه خواهیم داشت تا مشاغلی که مراجعات کمتری دارند و در گروه دو و سه هستند باز شوند و یا شیفتی فعالیت کنند، پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده شهرهای بیشتری نارنجی شود و مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.

با متخلفان دورکاری در ادارات برخورد می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نظارت بر دورکاری ادارات بر عهده استانداری است و بازدیدها و نظارت‌ها به طور کامل اجرا می‌شود و با متخلفان در این زمینه برخورد شده است و دورکاری باید به طور کامل رعایت شود.

وی گفت: تمام فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار در چهارباغ تعطیل شده است اما منطقی نیست که تردد در چهارباغ مسدود شود و افراد نباید توقف داشته باشند.

کد خبر 491100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.