دستگیری گروگانگیران مسلح

دستگیری عاملان تیراندازی، به دام افتادن عامل پولشویی ۳۲۰ میلیارد ریال، دستگیری گروگانگیران مسلح، بخشش قاتل بعد از ۹ سال، کشف موادمخدر و کشف ۲۲ فقره سرقت را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری عاملان تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

علی آقا کارخانه اظهار کرد: یک دستگاه پراید، با چهار سرنشین مسلح اقدام به عربده کشی، تیراندازی و تخریب واحد صنفی جگرکی و چند خودرو عبوری کردند و باعث از بین رفتن نظم و آرامش محل و سپس از محل متواری شدند.

وی افزود: بی درنگ مأموران پلیس امنیت عمومی به محل اعزام شدند و با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی دو نفر از عاملان این تیراندازی را دستگیر کردند و به مرجع قضائی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری دو نفر دیگر این تیراندازی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با هرکسی که بخواهد امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کند با قدرت و قاطعیت برخورد می‌کند و در این راه با هیچ فرد و گروهی مماشات نخواهد داشت.

به دام افتادن عامل پولشویی ۳۲۰ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری شخصی در کرمانشاه خبر داد که با افتتاح حساب به نام کودک چهار ساله خود اقدام به ۳۲۰ میلیارد ریال پولشویی کرده بود.

علی اکبر جاویدان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی کرمانشاه در راستای مبارزه با پولشویی، فرارهای مالیاتی و دیگر جرایم اقتصادی، ضمن هماهنگی با مقام قضائی و همکاری بانک‌های استان نسبت به کنترل حساب یک سال اخیر افراد زیر ۱۵ سال اقدام کردند.

وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی در جریان بازرسی‌های انجام شده، به حساب کودک چهار ساله‌ای برخورد کردند که گردش مالی حساب یک سال اخیر وی حدود ۳۲۰ میلیارد ریال بود.

جاویدان تصریح کرد: مأموران در گام بعدی به سراغ افتتاح کننده حساب که پدر کودک بود، رفته و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این شخص جهت صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی از حساب پسرش استفاده و برای فرار از پرداخت مالیات آن را به اداره مالیات معرفی نکرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شخص پس از لو رفتن پولشویی ۳۲۰ میلیارد ریالی خود و با هماهنگی مقام قضائی جهت انجام کارهای مالیاتی به اداره کل مالیاتی استان معرفی شد.

دستگیری گروگانگیران مسلح

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری سه فرد گروگانگیر مسلح و آزادی گروگان ۵۰ ساله از چنگال آدم ربایان در عملیات مشترک پلیس استان سیستان و بلوچستان و شهرستان نرماشیر خبر داد.

عبدالرضا ناظری افزود: یکی از مغازه داران شهرستان نرماشیر توسط افرادی مسلح با هدف اخاذی، به گروگان گرفته می‌شود که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان نرماشیر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آدم ربایان ضمن تماس با خانواده این فرد، در قبال آزادی گروگان خود مبلغ سه میلیارد ریال پول نقد درخواست کرده بودند که با تهدیدات پی در پی مبلغ درخواستی را از خانواده گروگان دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی نرماشیر محل اخفتای آدم ربایان در یکی از مناطق صعب‌العبور استان سیستان و بلوچستان شناسایی و با رصد مداوم اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، طی یک عملیات مشترک و منسجم پلیسی سه نفر از اعضای این باند در منطقه مذکور دستگیر و گروگان آزاد شد.

بخشش قاتل بعد از ۹ سال

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خانواده مقتولی که ۹ سال قبل فرزند خود را در یک دعوای فامیلی از دست داده بودند در آستانه اجرای قصاص، قاتل را به حرمت شب‌های قدر بخشیدند.

هادی هاشمیان اظهار کرد: محکوم به قصاص سال ۹۱ هنگام دعوای فامیلی در یکی از روستاهای گرگان بر سر اختلافات ملکی، مرگ یکی از آشنایان خود را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص این جوان که در زمان قتل ۲۴ ساله بود صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در سال‌های گذشته ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف بارها برای بخشیدن قاتل پادرمیانی کردند، اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

هاشمیان افزود: در حالی که حکم قصاص قرار بود به زودی اجرا شود بار دیگر اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان دو طایفه به منزل اولیای دم رفتند و این بار این خانواده داغدار بزرگوارانه به حرمت شب‌های قدر و امام علی (ع) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم صرف نظر کردند.

کشف بیش از ۲۳ کیلو موادمخدر

جانشین فرمانده انتظامی قزوین از کشف ۲۳ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و ۲۱۶ گرم شیشه در این استان خبر داد و گفت: چهار قاچاقچی در این رابطه توسط مأموران مبارزه با موادمخدر نیز دستگیر شدند.

داود عبدالمالکی در این رابطه اظهار کرد: مأموران مستقر در عوارضی آزادراه قزوین به کرج، هنگام کنترل خودروهای عبوری، سه دستگاه اتوبوس را برای بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: پلیس در بازرسی از خودروهای متوقف شده به چهار مسافر آن مشکوک و در بازرسی از وسایل آنان موفق به کشف ۲۳ کیلوگرم تریاک و ۲۱۶ گرم شیشه شد.

عبدالمالکی افزود: سوداگران مرگ در پوشش مسافر قصد جا به جایی موادمخدر به استان‌های غربی کشور را داشتند که با هوشیاری مأموران دستگیر شدند.

کشف ۲۲ فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی بویین زهرا از دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۲۲ فقره انواع سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی در فروردین ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

حسین رشیدتبار گفت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه‌ای در سطح حوزه استحفاظی، مأموران انتظامی با اقدامات تخصصی ۱۳ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۲۲ فقره انواع سرقت از قبیل محتویات داخل خودرو، احشام، اماکن خصوصی، معابر، مشاعات اعتراف کردند.‌

کد خبر 491074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.