۸۷ هزار نفر در اصفهان واکسینه شدند/ادامه واکسیناسیون سالمندان تا خردادماه

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۷ هزار نفر از افرادی که در اولویت بودند، واکسن تزریق دریافت کردند، گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در استان اصفهان از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تاکنون حدود چهار هزار نفر از آن‌ها فراخوانده و واکسن دریافت کردند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در اصفهان، اظهار کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در استان اصفهان از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تاکنون حدود چهار هزار نفر از آن‌ها فراخوانده و واکسن دریافت کردند و برای اجرای این فاز از واکسیناسیون، ۸۰ هزار نفر شناسایی شده است.

وی ادامه داد: تا پایان خردادماه تمام سالمندان اصفهان توسط مراکز بهداشت برای دریافت واکسن کرونا فراخوانده می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشت قبل از فراخوان نیست.

تحویل حدود ۱۰۷ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد با بیماری‌های خاص در اصفهان آغاز شده و واکسینه کردن بیماران هموفیلی، سرطان، ام اس، دیالیزی، پیوند عضو و … به تدریج انجام خواهد شد و تاکنون دو هزار و ۸۰۰ نفر از این بیماران واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۷ هزار دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است، افزود: روز شنبه محموله ۱۳ هزار دوز واکسن کرونا وارد اصفهان شده و تا بحال به بیش از ۸۷ هزار نفر از افرادی که در اولویت دریافت بودند، واکسن تزریق شده است.

آغاز کارآزمایی فاز سوم واکسن کوو برکت از ۲۱ اردیبهشت در اصفهان

فدایی با اشاره به اجرای فاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کونژوگه و سهم سه هزار نفری اصفهان برای شرکت در این طرح، تصریح کرد: روزانه ۳۰۰ نفر از داوطلبان برای معاینه و انجام واکسیناسیون فراخوان می‌شوند و هر چند روز یک بار افرادی که واکسن را دریافت کردند، بررسی می‌شوند و تاکنون عوارض خاصی گزارش نشده است، بیش از دو هزار نفر در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کونژوگه، واکسن دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه بین یک و نیم تا دو درصد از جامعه هدف استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شدند، اضافه کرد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به اتمام رسیده و کارآزمایی فاز سوم واکسن کوو برکت از ۲۱ اردیبهشت ماه در اصفهان آغاز خواهد شد.

کد خبر 491069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.