عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۳ اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از حمایت شهرداری بیرجند از زنان سرپرست خانوار تا افزایش ترافیک بانه و حفر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی سایت پسماند قزوین را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

حفر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی سایت پسماند قزوین

وحید مقدم سلیمی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: سه حلقه چاه پایش آب‌های زیرزمینی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال، توسط شهرداری قزوین در سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد احداث شد.

عملیات احداث ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های زرند

احسان نوذری، معاون فنی و عمرانی شهرداری زرند با اعلام اینکه احداث سرویس بهداشتی عمومی از اولویت‌های کاری شهرداری در راستای توسعه امکانات رفاهی است، گفت: بیش از ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های مسافر، فجر، هفت تیر و ترمینال مسافربری شهر ساخته خواهد شد.

نصب مخازن پسماند ماسک‌ها و دستمال استفاده شده در گرگان

در راستای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، ستاد مبارزه با کرونا شهرداری گرگان، اقدام به نصب مخازن پسماند ماسک‌ها و دستمال آلوده در معابر سطح شهر کرده است.

پرداخت معوقات کارگران شرکت‌های خدماتی شهرداری سبزوار

سعید رضا فصیحی، معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: معوقات برخی شرکت‌های خدماتی شهرداری که از سال ۹۵ توسط شرکت‌های پیمانکار به کارگران این شرکت ا پرداخت نشده بود، امروز به حساب آنان واریز شد.

حمایت شهرداری بیرجند از کارگاه‌های تولید و اشتغال زنان سرپرست خانوار

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند ضمن اعلام آمادگی همه جانبه شهرداری، با حمایت شورای اسلامی شهر، خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات برای برگزاری کارگاه‌های توان افزایی بانوان سرپرست خانوار، اختصاص اماکنی برای برگزاری بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار، از جمله اقداماتی است که شهرداری بیرجند می‌تواند در این بخش انجام دهد.

شغل‌های کاذب، عامل افزایش ترافیک بانه

خالد عزیززاده، معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری بانه گفت: وانت‌های میوه فروش و دست فروشان که در خیابان‌های و معابر شهری فعالیت می‌کنند، عامل مهم افزایش ترافیک این شهر هستند.

احیای ایستگاه قدیمی هواشناسی مراغه

ایستگاه قدیمی هواشناسی مراغه با همکاری شهرداری این شهر و اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی احیا می‌شود.

شهرهای گلستان اقدامی برای توسعه «شهر الکترونیک» نکرده‌اند

محمد احمدی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان اینکه متأسفانه تاکنون هیچکدام از شهرداری‌های استان در زمینه توسعه شهر الکترونیک فعالیت خاصی نداشته‌اند، گفت: شهرداری یکی از مهمترین ارگان‌هایی است که می‌تواند در راه اندازی و هوشمند سازی شهرها تأثیر زیادی داشته باشد، ولی متأسفانه تا به الان هیچکدام از شهرداری‌های استان در این زمینه فعالیت خاصی نداشته‌اند.

۶ کتابخانه در شهرستان ایرانشهر فعال است

علی شعبانی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: هم‌اینک ۶ کتابخانه با بیش‌از ۶ هزار جلد و بیش از ٢ هزار عضو در این شهرستان فعال است.

مسابقه عکس نوشته "شب‌های رحمت"

به مناسبت ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، مسابقه عکس نوشته "شب‌های رحمت" را برگزار می‌کند.

کد خبر 491053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.