آغاز فعالیت اولین تاکسی هیدروژنی در اشتایرمارک

اتریش تا کنون میزبان ۵۰ خودروی هیدروژنی در سراسر کشور بوده که یکی از آن‌ها اخیرا در ایالات اشتایرمارک، برای اولین بار فعالیت خود را به عنوان تاکسی شهری آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی در اغلب شهرهای اتریش طی چند سال گذشته، به ترویج زندگی دوستدار محیط زیست پرداخته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند. به تدریج خودروهای هیدروژنی و الکتریکی به صورت آزمایشی در شهرهای مختلف کشور مورد استفاده قرار گرفته شد و موفقیت مرحله آزمایشی آن‌ها، برنامه‌ریزان شهری را به استفاده بیشتر از این وسایل نقلیه سوق داد. گزارشات حاکی است که در حال حاضر، خودروهای الکتریکی بخش بزرگی از تردد شهری را به خود اختصاص داده‌اند و تا کنون ۵۰ وسیله نقلیه هیدروژنی نیز در سراسر کشور تردد خود را آغاز کرده‌اند.

شهردار ویلدون در ایالت اشتایرمارک نیز یک خودروی هیدروژنی برای شهر خریداری کرد تا به عنوان اولین تاکسی کشور با سوخت هیدروژن، مسافران را در داخل شهر به مقصد برساند. جالب است بدانید که "آب فوق‌العاده خالص" تنها ماده مورد استفاده در سوخت این تاکسی است که تولید الکتریسیته در آن بهینه شده است.

گزارشات حاکی است که در حال حاضر، اغلب خودروهای هیدروژنی کشور با یک بار شارژ، مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را سپری می‌کنند و پنج دقیقه زمان لازم است تا فرآیند شارژ دوباره آن‌ها صورت گیرد. در حال حاضر، هزینه هیدروژن به ازای هر یک کیلوگرم، حدود ۹ یورو است که هزینه شارژ خودرویی با ظرفیت ۶ کیلوگرم، ۵۴ یورو برآورد شده است.

مقامات رسمی اتریش ادعا کرده‌اند که تعداد ۴۰ ایستگاه شارژ هیدروژنی باید نصب شود تا رانندگان این خودروها بتوانند در هر زمان ممکن، سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه خود را فراهم کنند که متأسفانه در حال حاضر، تنها پنج ایستگاه مشابه نصب شده است.

آغاز فعالیت اولین تاکسی هیدروژنی در اشتایرمارک

کد خبر 491049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.