افزایش باورنکردنی فروش خودروهای سبز در دانمارک

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا از هر چهار خودرویی که در فصل اول سال ۲۰۲۱ در کشور دانمارک به فروش رفته از بین وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت مالیات دانمارک در یک مصاحبه مطبوعاتی از آمار ثبت نام مردم برای وسایل حمل و نقل رونمایی کرد؛ طبق این آمار گرایش مردم به استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبریدی به طور قابل توجهی افزایش یافته به طوری که از هر چهار نفری که برای خرید وسایل نقلیه ثبت نام کرده‌اند، یک مورد خواهان نوع سبز آن بوده است.

در واقع، طی سه ماه اول سال جاری ۹. ۲۳ درصد ثبت نام خرید خودروها در سراسر کشور از میان وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی صورت گرفته که این نشان می‌دهد رغبت مردم کشور به ایجاد زندگی پایدار افزایش یافته است این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی، تنها ۹. ۸ درصد فروش خودروها از نوع سبز آن انجام شده بود.

دولت دانمارک در دسامبر ۲۰۲۰ طی جلسه‌ای که با مقامات ارشد کشور برگزار کرد متعهد شد زیرساخت‌های شهری را برای ترویج هر چه بیشتر تردد سبز در میان مردم مهیا کند. این تعهد اهداف بلندپروازانه متعددی را در بر گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش ۷۰ درصدی انتشار گاز دی اکسید کربن و بهره‌گیری از یک میلیون خودروی سبز تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد.

وزیر مالیات دانمارک از این افزایش تمایل، ابراز خرسندی کرده و مدعی شد که گرایش مردم به تردد سبز نشان آن است که کشور در ترویج پایدارسازی موفق بوده و توانسته سبک زندگی مردم را نیز تحت تأثیر قرار دهد

آمارها نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر، کمترین تقاضا برای خرید خودروهای دیزلی وجود داشته است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که عرضه بازار نیز وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی را جایگزین نوع بنزینی و گازوئیلی کند.

افزایش باورنکردنی فروش خودروهای سبز در دانمارک

کد خبر 491028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.