چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی سایت پسماند محمدآباد حفر شد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: سه حلقه چاه پایش آب‌های زیرزمینی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال توسط شهرداری در سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد احداث شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی این اقدام را گامی بلند در راستای حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: حفر چاه‌های پایش در کنار لندفیل پسماند به‌منظور دسترسی به جریان آب‌های زیرزمینی و نمونه‌برداری از آب سفره‌های زیرسطحی محدوده سایت و با هدف پایش ورود آلاینده‌های احتمالی ناشی از نشت شیرابه پسماندها در محیط پذیرنده انجام می‌شود.

وی افزود: هر یک از این چاه‌ها ۵۰ متر عمق داشته و بر اساس جریان غالب و شیب هیدرولیکی آب‌های زیرزمینی در مجاورت لندفیل سایت احداث شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اظهار کرد: به محض آماده شدن شرایط نمونه‌برداری، این اقدام با حضور نماینده دستگاه‌های ذیصلاح و توسط آزمایشگاه معتمد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر دوره شش‌ماهه پارامترها و شاخص‌های گوناگونی از جمله میزان آمونیاک، نیترات، کاتیون‌ها، آنیون‌ها، PH آب، هدایت الکتریکی و کل مواد جامد محلول، شبه فلزات و ترکیبات آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: گزارش نهایی پایش هر دوره بر اساس دستورالعمل‌های موجود تهیه شده و به همراه چک‌لیست‌های مربوطه و نظرات کارشناسی منتشر خواهد شد.

مقدم سلیمی تصریح کرد: بررسی و مقایسه نمونه هر دوره با نمونه شاهد می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا فعالیت و دفن زباله شهری تأثیری بر کیفیت آب‌های زیرزمینی داشته است یا خیر و از این طریق موجب ایجاد شفافیت برای شهروندان و نهادهای نظارتی خواهد شد.

گفتنی است، حفر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی در کنار لندفیل پسماند که برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته است، ازجمله اقدامات شهرداری قزوین در راستای ساماندهی و احیای سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد، پس از واگذاری مدیریت سایت به مجموعه این شهرداری از ابتدای آذرماه سال ۹۹ با مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان است.

کد خبر 491020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.