ردصلاحیت‌ها مشارکت مردم در انتخابات را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رد صلاحیت‌ها اتفاقات بدی را رقم خواهد زد و ابتدا افرادی که با جمهوری اسلامی مخالف هستند خوشنود خواهند شد، زیرا تعداد افرادی که پای صندوق‌ها می‌روند کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بتول گندمی امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در اردیبهشت ۹۶ توانستیم از مردم رأی بگیریم و بعد از ۱۴ سال، اصلاح طلبان توانستند فهرستی را با لیست امید به مردم ارائه کنند. پس از آن سعی داشتیم شهر را به بهترین شکل اداره کنیم و مردم نیز به ما اعتماد کردند و پای صندوق‌ها به ما رأی دادند.

وی با بیان اینکه ما نور چشم هیچکس نیستیم که برایمان اقدامات تبلیغاتی انجام دهد، ادامه داد: مردم بدانند کسی که متفاوت از بدنه جمهوری اسلامی فکر می‌کند باید برایش رپورتاژ نوشته شود و همچنین تاریخ نیز می‌تواند نشانگر این اتفاقات باشد.

وی با بیان اینکه هر دو شهردار که در این دوره حضور داشتند اقدامات خوبی را انجام دادند، تصریح کرد: در ابتدا دوره پنجم شهر را با بدهی‌های زیادی دریافت کردیم، اکنون نباید برای این موضوع سکوت کنیم که چگونه این بدهی‌ها رفع شده و منابع مالی به دست آمده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: افرادی که در دوره‌های قبلی حضور داشتند با برجام مخالف بودند و همین موضوع سبب شده بود به جای درآمد سازی برای شهر آن را با بدهکاری به ما تحویل دهند.

گندمی با بیان اینکه در دوره پنجم تورمی سنگین در کشور ایجاد شد، اضافه کرد: در این دوره ما توانستیم ۱۱ مطالبه دولتی به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال را به سرانجام برسانیم و ۲۷ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی نیز در سطح شهر انجام شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اوراق مشارکت ۳۸ هزار میلیارد ریالی در شهرداری، گفت: ۲۴ پروژه در سطح شهر اجرا شده است که از سال‌های قبل باقی مانده بود و در این دوره بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف و هزینه شد.

گندمی خاطرنشان کرد: پروژه محله ما، سامانه فاش، کارخانه نوآوری، پروژه‌های کوه پارک و توسعه توس و تبدیل آن به محلی آبرومند از اقدامات مهم این دوره بود که انجام شد، همچنین مشهد شهر دوستدار آب و نامزد کسب برند شهر یادگیرنده از طرف سازمان ملل شناخته شد.

وی ادامه داد: خدمات رسانی را به بهترین شکل انجام دادیم و این موضوعات در شرایطی رخ داده که با تحریم‌های زیادی رو به رو بودیم و در دوره‌های قبلی به مناطق محروم توجه نمی‌شد اما اکنون باید در این دوره به این مناطق حاشیه و محروم نگاه کنیم تا متوجه تغییرات در آن بشویم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: چند روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ابلاغ شد و ما شاهد بودیم که در این کار برخورد سلیقه‌ای انجام شده است؛ در هیچ‌کجای قرآن نیامده که با مسلمان اینگونه رفتار شود.

وی تاکید بر اینکه اصلاح طلبان سعی در تغییر نظر مردم ندارند، افزود: می‌دانیم رد صلاحیت‌ها اتفاقات بدی را رقم خواهد زد و ابتدا افرادی که با جمهوری اسلامی مخالف هستند خوشنود خواهند شد زیرا تعداد افرادی که پای صندوق‌ها می‌روند کم می‌شود، همچنین افراد با حداقل رأی می‌توانند به عنوان نماینده مردم انتخاب شوند که این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات رد صلاحیت‌ها است.

گندمی با بیان اینکه این کارها باعث می‌شود مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ۲۸ نفر از جمع اصلاح طلبان را هیئت اجرایی رئیس جمهور حذف کرده است که این موضوع نشانگر آن است که این دولت اصلاح طلبان نبوده و نیست، اما ما هرچه در توانمان بوده را برای خدمت رسانی به مردم انجام داده‌ایم و برای شهر تلاش‌های مختلفی را انجام دادیم که مردم اکنون شاهد آن هستند.

کد خبر 491014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.