اصولگرایان زیادی رد صلاحیت شده‌اند/ نام ۲ معاون شهردار سابق اصفهان در میان ردصلاحیت‌ها

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افراد زیادی از جبهه اصولگرایی ردصلاحیت شده‌اند که بخشی از آن‌ها مانند دو معاون شهردار سابق اصفهان، افراد شناخته شده‌ای هستند. این افراد پیگیر مراحل بعدی برای تأیید صلاحیت هستند و اعتراض کرده‌اند که امیدواریم مشکل آن‌ها نیز رفع شود.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ردصلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات، اظهار کرد: تمایلی به ردصلاحیت کسی برای حضور در انتخابات نداریم، اما حتماً دلایلی برای این امر وجود داشته، با این حال ردصلاحیت شدگان برای اعتراض به هیئت عالی نظارت فرصت دارند و اعتراضات بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ردصلاحیت حدود ۳۰ درصدی نامزدها در استان، افزود: ردصلاحیت درصدی از نامزدها و اعتراض آن‌ها به این تصمیم در هر دوره وجود دارد.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از هر دو طیف سیاسی در میان ردصلاحیت شده‌ها وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل بعضی موضوعات قانونی است که افراد در زمانی که مسئولیت اجرایی به عهده داشته‌اند، دچار آن می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از چهل سال از زمان انقلاب می‌گذرد و افراد زیادی در عرصه اجرایی حضور داشته‌اند و زحمات زیادی برای کشور کشیده‌اند؛ ممکن است در مسیر این خدمت درگیر پرونده‌هایی نیز باشند، اما این بدین معنا نیست که به‌خاطر سوءاستفاده شخصی مرتکب تخلف شده‌اند.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: مردم برای حل مشکلات خود به این افراد مراجعه می‌کرده‌اند و ممکن است مبالغ اندکی نیز در پرونده‌ها وجود داشته که برای آن در دادگستری پرونده تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس قانون باید از چهار مرجع برای تأیید صلاحیت‌ها استعلام شود، افرادی که حتی به‌واسطه مسئولیت خود در دادگستری پرونده دارند برای تأیید صلاحیت دچار مشکل شده‌اند.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به خبر ردصلاحیت دو تن از معاونان شهردار پیشین، گفت: افراد زیادی از جبهه اصولگرایی ردصلاحیت شده‌اند که بخشی از آن‌ها مانند این دو نفر افراد شناخته شده‌ای هستند. این افراد پیگیر مراحل بعدی برای تأیید صلاحیت هستند و اعتراض کرده‌اند که امیدواریم مشکل آن‌ها نیز حل شود.

کد خبر 490986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.