رد صلاحیت‌های گسترده باعث کاهش مشارکت مردم می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رد صلاحیت گسترده کاندیداها، باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد و بهتر است در این تصمیمات تجدیدنظر شود.

مهدی آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رد صلاحیت کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: متأسفانه این گونه رد صلاحیت کاندیداها، کشور را به سمت تک صدایی و تک حزبی شدن خواهد برد و این موضوع خسارات‌های فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با وجود اینکه فیلتر نظارتی برای کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی بود اصلاح طلبان شانس بیشتری برای حضور در این عرصه داشتند اما متأسفانه در ششمین دوره انتخابات شوراها، مجلس یازدهم فیلترهایی سخت‌تر از شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت کاندیداها اعمال کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا توسط مجلس یازدهم پیش‌بینی می‌شد و به نظر می‌رسد در انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندیداهای اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند.

آیتی خاطرنشان کرد: رد صلاحیت گسترده کاندیداها، باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد و بهتر است در این تصمیمات تجدیدنظر شود.

کد خبر 490978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.