۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
آخرین خبرها از وضعیت اقتصاد آمریکا

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به آوریل از ۲۲ تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایمنا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه آوریل به سه تریلیون و ۴۸۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی از هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۰ هزار و ۴۷۱ دلار اندازه گیری شده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه آوریل به یک تریلیون و ۶۵۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات‌ها بر درآمد شرکت‌های آمریکایی ۲۱۴ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار بوده است.

در ماه آوریل، بدهی ایالت‌های آمریکا یک تریلیون و ۲۳۱ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی‌های دولت این کشور معادل ۳۷۲۸ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به آوریل به ۲۲ تریلیون و ۱۰۷ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۲ میلیون ۹۹۶ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۵۰ میلیون و ۹۹۸ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته‌اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل ۹ میلیون و ۶۸۶ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۷ میلیون و ۹۶۸ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۷۳۶ هزار شغل بوده است. هم چنین ۹ میلیون و ۲۸۶ هزار آمریکایی نیز خود اشتغال بوده‌اند و از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۲۵ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۵ میلیون و ۹۸ هزار نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده‌اند.

تا پایان ماه آوریل متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۶ هزار و ۸۸۳ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۵ هزار و ۴۴۶ دلار بوده است. در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۶ میلیون و ۶۶ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده‌اند، ۱۸ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 490974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.