اندیشه اصلاح‌طلبی وضعیت مشهد را بهبود بخشید/ نگران قضاوت شدن نیستیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عملکرد این شورا به گونه‌ای بوده است که ما هیچ نگرانی برای قضاوت شدن نداریم زیرا در این دوره اقدامات خوبی شد که نمود آن در شهر مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امیر مؤمنان (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) همیشه در رابطه با پرهیز از قضاوت مسلمانان تاکید داشتند زیرا قضاوت اشتباه، آبروی افراد را از بین خواهد برد پس ما باید قبل از قضاوت افراد به دنبال حقیقت باشیم.

وی افزود: اکنون توسط هیئت نظارت بررسی صلاحیت نامزدها در دست اقدام است، همیشه مردم در ابتدا دنبال این هستند که چه کسانی در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و پس از آشنایی با اهداف افراد به آنها رأی می‌دهند و افرادی که در بین مردم شناخته تر شده هستند و اقدامات بهتری انجام داده‌اند انتخاب می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم رویکرد تخصصی داشته و همیشه عملگرا بوده است، تصریح کرد: عملکرد این شورا به گونه‌ای بوده است که ما هیچ نگرانی برای قضاوت شدن نداریم زیرا در این دوره اقدامات خوبی شد که نمود آن در شهر مشخص است.

وی با اشاره به ردصلاحیت اعضای شوراهای شهر موفق که از لحاظ سیاسی همفکر شورای مشهد بوده‌اند، ادامه داد: این موضوع یک اتفاق ناخوشایند است که امیدوارم هیئت نظارت بر انتخابات در تصمیم خود تجدید نظر کند تا شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم.

حیدری اضافه کرد: از تعداد کنونی شورای شهر مشهد شش نفر برای دوره بعدی شوراها ثبت نام کردند که اکنون شاهد هستیم سه چهره مؤثر در این بین که اقدامات خوبی را در حوزه‌های تخصصی خود انجام داده‌اند رد صلاحیت شده‌اند، افرادی که رد صلاحیت شده‌اند هر کدام در حوزه‌های تخصصی خود گام‌های مؤثری برداشته و در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم زده‌اند و با مشکلات آشنا هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این اتفاق حق‌الناس است زیرا آبروی یک انسان مسلمان از بین رفته و بدون دلیل موجه این افراد رد صلاحیت شده‌اند؛ اگر کسی تخلفات مالی یا مشکلاتی از این رو دارد باید برای حضور در انتخابات محروم شود اما این اتفاق باید با سند و مدرک و نگاهی عادلانه باشد.

حیدری با بیان اینکه این رد صلاحیت‌ها در تاریخ باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات هنوز فرصت دارد تا تجدید نظر کرده و این موضوعات را جبران کند و افراد مهمی که رد صلاحیت شدند را به صحنه انتخابات بازگرداند زیرا این مردم هستند که باید انتخاب کنند چه کسی در صحنه باقی بماند و چه کسی حذف شود.

وی با بیان اینکه اعضای شوراها در مدت خدمت‌رسانی خود سختی‌های زیادی را تحمل کردند و رد صلاحیت این افراد اقدام خوبی نبوده است، افزود: تعداد زیادی از این افراد از طرف بخش‌های اجرایی حذف شده‌اند که باید به این موضوع توجه شود، همه باید بپذیریم که شرایط کشور برای انتخابات نیازمند لوازمی است تا مردم به سمت صندوق‌های رأی کشیده شوند و حذف این افراد باعث می‌شود مشارکت مردم در انتخابات کم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا، فداکارانه کار کرده‌اند و برای بهبود وضعیت شهر اقدامات بسیار خوبی شده است؛ به‌طور مثال مصوبه‌های خوبی برای ایثارگران به تصویب رسید که بسیار تأثیر گذار بود اما رئیس کمیسیون ایثارگران ردصلاحیت شده است.

وی ادامه داد: شورا محل اعتماد مردم است و ما در این دوره شورا وقت خود را در منازعات جریان‌های سیاسی صرف نکردیم بلکه در این مدت سعی داشتیم اقداماتی خوب برای بهبود وضعیت مردم انجام دهیم زیرا تمامی این دستاوردها به نفع نظام جمهوری اسلامی است و تنها اندیشه اصلاح طلبی به ما کمک کرده تا این اقدامات خوب را رقم بزنیم.

حیدری گفت: امیدوارم رقابت‌های ناسالم از بین برود تا دوباره اعتماد مردم جلب شود زیرا اینچنین رقابتی اتفاقات بدی را در پی خواهد شد، افراد باید در مقابل خدا پاسخگو باشند و نباید از قدرت خود سوءاستفاده کنند.

کد خبر 490971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.