حریف استقلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

شاگردان مجیدی مطابق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید شهریور ماه در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با رقیب سنتی‌شان یعنی الهلال پیکار کنند؛ رقیبی متمول، پرافتخار و همیشه قدرتمند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود که آنکه با صدرنشینی آبی‌پوشان در گروه مرگ انتظار می‌رفت با رقیب آسان‌تری در یک هشتم نهایی روبرو شوند اما جدول پیچیده AFC و نتایج غیر مترقبه گروه A باعث شد تا الهلال حریف استقلال در نخستین گام از دور حذفی گردد. دیداری که می‌تواند کار شاگردان مجیدی را بیش از پیش سخت کند. در ادامه به معرفی این باشگاه پرافتخار عربستانی می‌پردازیم.

از باشگاه المپیک تا تبدیل به پرافتخارترین تیم عربستان

الهلال که با ۶۲ جام پرافتخارترین باشگاه عربستانی در مسابقات داخلی و آسیایی به شمار می‌رود، سال ۱۹۵۷ با نام باشگاه المپیک در ریاض متولد شد و یک سال بعد، نام کنونی را توسط ملک سعود اختیار کرد. آن‌ها از آغاز به کار لیگ حرفه‌ای این کشور در ۱۹۷۶ تا به امروز یکی از چهار باشگاهی بوده که عضو ثابت لیگ عربستان است. الهلال پرطرفدارترین باشگاه در میان کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شوند و گاهاً دیده شده هوادارانی عرب زبان در خارج از مرزهای عربستان نیز الهلال را برای طرفداری برگزیده‌اند؛ هر چند آن‌ها اگر چه از ابتدا تیمی مردمی به شمار می‌رفتند ولی همواره از توجه خاندان آل‌سعود هم برخوردار بوده‌اند.

در مجموع مسابقات داخلی الهلال با ۱۶ قهرمانی در لیگ، ۱۳ عنوان نخست جام شاهزاده سعودی، ۷ جام کاپ فدراسیون عربستان و دو قهرمانی در سوپر کاپ این کشور در همه این تورنمنت‌ها یکه تاز و رکورددار است. به علاوه آنها تاکنون موفق شده‌اند ۹ بار فاتح جام پادشاه سعودی شوند.

حریف استقلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

از دربی ریاض تا ال‌کلاسیکو آسیا

تقابل الهلال و النصر که شهرآورد ریاض محسوب می‌شود، جذاب‌ترین دربی شبه جزیره عربستان است. دیدارهای الهلال و الاتحاد نیز با توجه به حساسیت‌های همیشگی و رقابت این دو تیم به عنوان ال‌کلاسیکو فوتبال عربستان یاد می‌شود. همچنین آن‌ها که یدک کش لقب "رئیس آسیا" هستند، مصاف‌هایشان با آبی‌پوشان تهرانی که با نام "غول آسیا" شناخته می‌شود، ال‌کلاسیکو فوتبال آسیا است؛ دیداری که تاکنون دو بار فینال رقابت‌های مختلف قاره کهن بوده و از یازده تقابل دو تیم، ۵ برد سهم نماینده ایران برابر ۴ برد الهلال است که دو دیدارشان نیز برنده نداشته است.

رئیس آسیا

آبی‌پوشان ریاض به همراه پوهانگ استیلرز از پرافتخارترین باشگاه‌های قاره کهن نیز محسوب می‌شوند. آنها با هفت بار حضور در فینال و سه بار ایستادن بر بام آسیا مانند نماینده کره جنوبی رکورددار هستند. الهلال سال ۱۹۹۱ پس از دو ناکامی در فینال، با پیروزی مقابل استقلال ایران به اولین جام آسیایی خود دست یافت و سپس در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ یک جام آسیایی دیگر را به کارنامه خود اضافه کرد.

حریف استقلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

فصل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ الهلال نخستین حضورهایش در فینال فرمت جدید رقابت‌ها با نام لیگ قهرمانان را تجربه کرد ولی در کسب جام برابر ملبورن ویکتوری و ارواردز ناکام بود تا در سال ۲۰۱۹، انتقاد خود را از قرمزهای ژاپنی گرفته و بالاخره جام ACL را هم به کارنامه افتخاراتش اضافه کند. این باشگاه عربستانی همچنین با دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در سوپرجام آسیا و دو عنوان قهرمانی در جام برندگان آسیا آن قدر کارنامه خود در قاره کهن را پر زرق و برق کرده که با لقب "رئیس آسیا" از آن یاد می‌شود. الهلال سال ۲۰۱۹ موفق به کسب افتخاری جهانی و در جام باشگاه‌های جهان به مقام چهارمی رسید.

الهلال تا دندان مسلح مقابل استقلال!

الهلال که در فصل قبلی با ابتلا تعدادی از بازیکنانش به ویروس کرونا، توسط AFC از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد، در این دوره از مسابقات نیز نتوانسته نتایج قبولی به دست آورد. آنها در گروهی که آسان به نظر می‌رسید، پایین‌تر از تیم ناشناخته استقلال تاجیکستان قرار گرفتند تا به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه‌های پنج‌گانه غرب به مرحله حذفی برسند.

حریف استقلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

مدیران الهلال برای تقویت تیم شأن در ادامه لیگ عربستان و مصاف یک هشتم با استقلال و در پی این نتایج ضعیف میکایل که در اواسط فصل جاری هدایت آبی‌های ریاض را بر عهده گرفته بود را اخراج کردند تا این بار سکان مربیگری خود را به خوزه مورایس، دستیار ژوزه مورینیو در تاتنهام بسپارند. مورایس امروز با هواپیما اختصاصی راهی ریاض شد تا رسماً کار خود را استارت بزند.

حریف استقلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بشناسید + جزئیات

آنها همچنین قصد تمدید قرارداد با گومیس، مهاجم فرانسوی و با تجربه سال‌های اخیرشان را نداشته و توانسته‌اند موسی مارگا، زوج مهدی طارمی در نوک پیکان هجومی پورتو با دستمزد سالیانه ۵ میلیون دلار راضی به پوشیدن پیراهن الهلال برای فصل بعدی کند تا به این ترتیب این باشگاه عربستانی که پیش از این خریدها نیز سومین تیم گران لیگ قهرمانان به شمار می‌رفت، هر چه مسلح‌تر آماده دیدار شهریورماه با استقلال شود.

کد خبر 490967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عل IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 0
    درود بر استقلال