کنعانی مقدم: باید دولت ائتلافی شکل بگیرد

یک عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: در حال حاضر میز مذاکره در وین باید به تهران منتقل شود و جناح‌های سیاسی بر سر تشکیل دولتی ائتلافی با یکدیگر مذاکره کنند و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی یک دولت ائتلافی شکل بگیرد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به نظر می‌رسد در انتخابات ۱۴۰۰ با لشکر کشی نامزدهای انتخاباتی مواجه خواهیم شد؛ زیرا تعداد زیادی از اشخاص با هدف تأیید یا رد صلاحیت قصد دارند در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی افزود: برخی اشخاص قصد دارند پس از رد صلاحیت در انتخابات علیه شورای نگهبان جو سازی کنند و فضای انتخابات را به حاشیه بکشانند. اشخاصی که احتمال دارد در انتخابات تأیید صلاحیت شوند نیز به دنبال سبد یکدیگر هستند.

این عضو شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: توصیه می‌کنم کاندیداهای ریاست جمهوری به جای اینکه مردم را دعوت کنند تا به آنها رأی بدهند، آنها را برای حضور در انتخابات تشویق کنند زیرا در حال حاضر مهمترین اصل برای نظام مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و دولتی که حداقل آرا را داشته باشد نمی‌تواند مشکلات فعلی کشور را برطرف کند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر میز مذاکره در وین باید به تهران منتقل شود و جناح‌های سیاسی بر سر تشکیل دولتی ائتلافی با یکدیگر مذاکره کنند و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی دولتی ائتلافی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: کسانی که در سپهر سیاسی کشور برچسب احمدی نژاد به آنها خورده است، اقبالی بین مردم ندارند زیرا بیش از ۷۰ درصد مردم هنوز سوالاتی را در مورد عملکردش دارند و امکان ندارد از وزرای دولت وی استقبال کنند بنابراین بهتر است ابتدا اشخاص نزدیک به احمدی نژاد نسبت به عملکرد خود در دولت نهم و دهم پاسخگو باشند.

این عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: انتخابات ۱۴۰۰ جمعه بازار نیست که هرکسی بخواهد کالای خود را در آن عرضه کند. کاندیداهای ریاست جمهوری باید عقبه سیاسی داشته باشند و برنامه‌ها و ترکیب دولت خود را به مردم معرفی کنند.

کنعانی مقدم افزود: اینکه برخی کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان فرصتی برای دیده شدن تلقی می‌کنند، باعث ریزش آرا خواهد شد.

کد خبر 490960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.