اشتغال‌زایی در قم با بهره‌برداری از مترو

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: با بهره‌برداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابه‌جایی زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(س)، اشتغال جوانان نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، حسین شعبان زاده اظهار کرد: با عملیات احداث و بهره‌برداری طرح مترو قم به میزان قابل‌توجهی شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد تا صنایع بومی و جوانان از این فرصت به‌دست‌آمده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شغل‌های ایجادشده توسط مترو بخشی از معضلات اشتغال استان را مرتفع می‌کند، افزود: با بهره‌برداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابه‌جایی زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت (س)، اشتغال جوانان نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: به دلیل وجود برخی الزامات و همچنین زمان‌بر بودن و تخصصی بودن آموزش‌های مرتبط با بهره‌برداری، لازم است از تجربیات سایر قطار شهری‌های کشور و مشاوران ذیصلاح در این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم، اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر با رفع موانع و مشکلات موجود شاهد آغاز بهره‌برداری ایمن از فاز نخست خط یک مترو باشیم.

شعبان زاده با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی و احداث خطوط مترویی در همه شهرها بنا به دلایل متعدد مالی و فنی با تأخیر مواجه شده است، گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های مترویی در تمام کلان‌شهرها نیازمند عنایت ویژه مدیران و مسئولان ملی و شهری است.

کد خبر 490950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.