۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
حمل و نقل برابر در شهرها

ارتباط بین برابری حمل و نقل و ترقی اجتماعی، موضوعی غیرقابل انکار در جوامع است؛ دسترسی برابر به اشتغال، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی برای همه افراد ضروری است بنابراین شغل متخصصان حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که همه امور در زمینه حمل و نقل عمومی به خوبی برنامه‌ریزی شود، نه تنها به بهبود عدالت و برابری کمک می‌شود بلکه به سلامت عمومی، ایمنی و نتایج زیست محیطی بهتر منجر می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد که پس از اتمام پاندمی کرونا، برابری حمل و نقل از یک ایده محض به واقعیت تبدیل می‌شود.

برابری حمل و نقل چیست؟

معمولاً خانوارها در مناطق کم درآمد مدت زمان طولانی‌تر و هزینه‌های بیشتری را صرف رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی می‌کنند علاوه بر این سیستم‌های حمل و نقل عمومی با برنامه‌ریزی ضعیف تأثیر مستقیمی بر دسترسی شهروندان به فرصت‌های اقتصادی و آموزشی بهتر دارد. معمولاً جوامع کم درآمد در مجاورت بزرگراه‌ها یا سایر مراکز عبور و مرور ساکن هستند، آلودگی هوا در این مکان‌ها بسیار زیاد است، بنابراین تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت افراد می‌گذارد و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسم را افزایش می‌دهد.

آینده برابری حمل و نقل در شهرها

همچنین، زندگی کردن در چنین مکان‌هایی باعث می‌شود دسترسی به مراکز بهداشتی درمانی، رستوران‌ها و پارک دشوارتر شود به همین دلیل لازم است برابری حمل و نقل مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار بگیرد. هدف برابری حمل و نقل فراهم کردن وسایل حمل و نقل مقرون به صرفه و قابل اطمینان و اتصالات پیشرفته برای کوتاه کردن زمان رفت و آمد است؛ پیشرفت‌هایی از این قبیل به بهبود کیفیت زندگی حاشیه‌نشینان کمک شایانی می‌کند.

چگونه می‌توان حمل و نقل را عادلانه‌تر کرد؟

خانوارهایی که درآمد سالانه آن‌ها کمتر از ۴۰ هزار دلار است، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد خود را خرج حمل و نقل می‌کنند. وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا (DOT) به منظور عادلانه‌تر کردن حمل و نقل پیشنهاداتی ارائه کرده است که شامل بازسازی زیرساخت‌های پیاده‌روها، استفاده از موانع کنار خیابان و پوشش گیاهی برای کاهش تأثیرات منفی آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های رفت و آمد دانش‌آموزان و جوانان می‌شود.

آینده برابری حمل و نقل در شهرها

مقامات دولتی باید برابری حمل و نقل را در اولویت قرار دهد و اطمینان حاصل کنند که ساکنین کم درآمد به راحتی به خدمات ارائه شده سرویس حمل و نقل دسترسی دارند، کارفرمایان نیز می‌توانند هزینه‌ای برای حمل و نقل کارمندان خود در نظر بگیرند. از آنجایی که سیستم حمل و نقل زیرمجموعه‌های زیادی دارد، اصلاح کل این سیستم به زمان نیاز دارد و یک باره انجام نخواهد شد، البته با استفاده از یک فناوری جدید به نام Remix تغییرات بزرگ در سیستم‌های حمل و نقل راحت‌تر انجام خواهد شد.

فناوری Remix چگونه به بهینه‌سازی حمل و نقل عمومی کمک می‌کند؟

هدف بنیان‌گذاران فناوری Remix از ایجاد این پلتفرم افزایش دسترسی افراد به وسایل حمل و نقل و افزایش برابری آن بوده است. شهروندان با استفاده از نرم‌افزار Remix از مسیرهای عبوری اتوبوس‌ها و سایر وسایل نقلیه عمومی اطلاع پیدا می‌کنند به گونه‌ای که همه گزینه‌های ممکن برای رسیدن به مقصدی مشخص در اختیار کاربران قرار داده می‌شود سپس شبکه‌های حمل و نقل منطقه به سرعت و به طور خودکار با جایگزین‌های موجود ارزیابی می‌شود تا کاربران بتوانند بهینه‌ترین مسیر را انتخاب کنند.

آینده برابری حمل و نقل در شهرها

در شهرهایی مانند گرینزبورو و کارولینای شمالی این فناوری یک انقلاب در نظر گرفته می‌شد. بیشتر افرادی که در شهری مانند گرینزوبورو با اتوبوس جا به جا می‌شوند زندگی خود را بر اساس دسترسی به سیستم اتوبوسرانی برنامه‌ریزی می‌کنند، بنابراین هدف اصلی برقراری برابری حمل و نقل در شهرهای از این قبیل، بهبود دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی است. همه افرادی که در گرینزبورو از نابرابری حمل و نقل رنج می‌برند در قسمت شرقی این شهر زندگی می‌کنند، آن‌ها همیشه باید ابتدا به مرکز شهر بروند سپس با اتوبوس دیگری به مقصد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

هم اکنون ساکنین شهر گرینزبورو با استفاده از نرم‌افزار Remix می‌توانند به جای طی کردن یک مسیر یک ساعته، مسیر کوتاه‌تری را طی کنند تا به محل کار یا فروشگاه برسند. علاوه بر این آن‌ها توانسته‌اند به دنبال مشاغلی بروند که پیش از این به دلیل دور بودن مسیر و در دسترس نبودن وسایل حمل و نقل، حضور در آن مکان‌ها برایشان دشوار بوده است. گرینزبورو تنها شهری نیست که از مزایای تکنولوژی Remix استفاده می‌کند بلکه بیش از ۳۵۰ شهر در سراسر دنیا از این پلتفرم بهره‌مند شده است. استفاده از فناوری‌هایی از این قبیل به بهبود حمل و نقل و افزایش برابری آن کمک شایانی می‌کند، به نظر می‌رسد که برابری حمل و نقل به زودی به یک واقعیت تبدیل می‌شود.

آینده برابری حمل و نقل در شهرها

کد خبر 490920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.