مهار آتش‌سوزی شدید یک واحد مسکونی در آستارا

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا از مهار آتش‌سوزی شدید یک واحد مسکونی در این شهر خبر داد و گفت: متاسفانه سقف و تمامی اسباب و اثاثیه این خانه در آتش سوخت.

بابک لطف‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در طبقه چهارم آپارتمان در ساعت ۲۱:۰۹ شامگاه یکشنبه به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۱ آتش‌نشان با سه خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان به محل حادثه در کوی فرهنگیان اعزام شدند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: هنگامی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، برق منزل مسکونی قطع شده و آتش‌سوزی به شدت در حال گسترش بود که با همت آتش‌نشانان از سرایت حریق به خانه‌های مجاور جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: مهار آتش‌سوزی بیش از یک ساعت طول کشید و با توجه به اینکه ساکنان منزل مسکونی در هنگام آتش‌سوزی در خانه حضور نداشتند، تلفات جانی یا صدمات سوختگی نداشت، اما سقف چوبی و ایرانیت و اسباب و اثاثیه منزل به طور کامل در آتش سوخت.

لطف‌جویی گفت: علت حریق توسط کارشناسان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا در دست بررسی است.‌

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ابراز گلایه از شهروندانی که در هنگام حادثه شروع به فیلمبرداری می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک و مسدود کردن راه می‌شوند، گفت: گاهی به خاطر چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری به حادثه دیدگان وارد می‌شود که از رانندگان انتظار می‌رود، در هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، سریع‌تر مسیر را برای عبور آنها باز کنند تا شاید جان انسانی به موقع نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.‌

کد خبر 490914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.