طرح ورود شهرداری به خرید واکسن باید پخته‌تر شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: طرح دو فوریت الزام شهرداری برای خرید واکسن در هیأت رئیسه مطرح شد اما اعلام وصول نکردم چراکه اعتقاد داشتم این طرح باید پخته‌تر شود تا تمهیدات خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه شورای شهر و حضور بدون اطلاع شهردار در صحن علنی گفت: امروز آقای حناچی از ما درخواست کردند تا با حضور در صحن علنی توضیحاتی در این خصوص به اعضا ارائه دهند. خوشبختانه ایشان حساسیت زیادی به موضوع سوءاستفاده واکسن داشتند.

وی ادامه داد: کلمه واکسن خواری پس از این اتفاقات به ادبیات شهری ایران اضافه شده است و مدیریت شهری هم حساسیت ویژه‌ای به آن نشان داد، اعضای شورا نسبت به گزارش ارائه شده نظراتی داشتند و قرار بر این شد که موضوع تزریق واکسن نیروهای شهرداری با شفافیت همراه باشد. البته با پیگیری اعضا مبنی بر شفافیت لیست اسامی دریافت‌کنندگان واکسن در سایت شفافیت انتشار یافت.

هاشمی درخصوص دیگر مصوبات صحن شورای شهر تهران هم گفت: دستور دیگر جلسه به موضوع لایحه حق بهره‌برداری از ساختمان محل نگهداری واقع در باغ فردوس گنجینه میراث فرهنگی دکتر حبیبی بود که در طول عمرشان ۳۵ هزار جلد کتب خطی و گران‌بها را جمع‌آوری کرده بودند که اعضا با این لایحه موافقت کردند. این گنجینه قبلاً در منطقه ۷ در معرض عموم قرارگرفته بود اما قرار است جابجایی اتفاق بیفتد و این گنجینه در ساختمانی در باغ فردوس در معرض عموم قرار خواهد گرفت. امیدواریم نهایت در دو ماه آینده مردم بتوانند از این مجموعه نفیس بازدید کنند.

وی در خصوص طرح دوفوریتی تأمین واکسن توسط شهرداری تهران، گفت: این طرح در هیأت رئیسه مطرح شد اما اعلام وصول نکردم چراکه اعتقاد داشتم این طرح باید پخته‌تر شود تا تمهیدات خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حساسیت زیادی توسط شهردار تهران درباره موضوع واکسن وجود داد و حتی افرادی که در این زمینه تخلف کرده‌اند، عزل شده اند. شهرداری در موضوع تخلفات انجام‌شده نظارت خوبی دارد. فعلاً حساسیت زیادی در شهرداری وجود دارد و به دخالت شورا نیازی نیست اما اگر احتمال یا امکان فرار واکسن وجود داشته باشد شورا نیز به این موضوع ورود خواهد کرد.

کد خبر 490853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.