کاهش دمای هوا در اصفهان تا ۵ درجه/احتمال رگبارهای بهاری و آب‌گرفتگی معابر

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال رگبار بهاری، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما در نواحی شمال، شمال شرق و شرق اصفهان وجود دارد.

مژگان امیرامجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گذر امواج ناپایدار از روی استان اصفهان، اظهار کرد: بارش رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در بسیاری از مناطق استان از امروز تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در مناطق شرق، شمال شرق و ارتفاعات شمال استان در این مدت دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: احتمال رگبار، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما در نواحی شمال، شمال شرق و شرق وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۳ تا ۵ درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

امیرامجدی با اشاره به هشدار وضعیت زرد برای ناپایداری‌های جوی پیش رو، گفت: با توجه به بارش رگبارهای بهاری احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌های فصلی، وقوع صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست.

کد خبر 490801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.