۵۴.۹ درصد بودجه عمرانی شهرداری تبریز صرف حوزه حمل و نقل می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با حمایت شورای شهر و شهرداری و پیگیری‌های لازم، حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۴.۹ درصد از بودجه عمرانی سال جاری شهرداری تبریز را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: سهم این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تبریز بیش از ۱۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال است که از این میزان ۷۰۰ میلیارد منحصراً به توسعه حمل و نقل هوشمند اختصاص یافته و در راستای تکمیل اقدامات سال ۱۳۹۹ این سازمان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصیص این میزان بودجه به تحولات قابل توجهی در حوزه هوشمند سازی ترافیک شهر تبریز منجر خواهد شد، افزود: چهار هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال نیز به حوزه توسعه زیرساخت‌های عبور و مرور نیز تخصیص یافته که در این راستا معاونت حمل و نقل و سازمان ترافیک علاوه بر انجام نقش نظارتی و مشاوره‌ای به ادارات حمل و نقل مناطق با ورود به حوزه اجرایی در زمینه‌های تخصصی مهندسی ترافیک تلاش‌های لازم را برای تحقق ۱۰۰ درصدی این بودجه انجام خواهد داد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریالی به حوزه بهبود عبور و مرور شهری، ادامه داد: در تمامی حوزه‌ها باید به کارهای مطالعاتی ارج نهاد و بخش مطالعات را به عنوان گام اول تمامی کارهای ساختاری و عمرانی به رسمیت شناخت تا مطابق استاندارهای بین المللی و یافته‌های علمی، تبریز به شهری هوشمند در تمامی ابعاد به خصوص ترافیک تبدیل شود.

وی ادامه داد: نگاه مدیریت شهری در کلان در راستای حمایت از حوزه حمل و نقل در سال‌های اخیر وظیفه تک تک مدیران مرتبط را دوچندان کرده است و باید در این راستا بیشتر تلاش کرد.

به گزارش ایمنا، بودجه سال جاری شهرداری تبریز ۵۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که از این میزان ۶۰ درصد بودجه عمرانی و ۴۰ درصد نیز بودجه جاری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 490800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.