پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساماندهی کال اسماعیل آباد

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی کال اسماعیل آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی با بیان اینکه ساماندهی کال و محدوده اسماعیل آباد یکی از دغدغه‌های شهر مشهد بود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای تأمین استان، هیئت اجرایی ویژه‌ای برای ساماندهی کال اسماعیل آباد تشکیل و پس از جلسات متعدد اقدامات اجرایی برای رفع تصرفات آغاز شد.

وی افزود: در مسیر کال اسماعیل آباد معارضات سنگینی از جمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه تنها چند پلاک در مسیر کال برای تملک باقی مانده که در حال انجام مذاکره هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر پلاک‌های تملک شده برای بدنه سازی کال تخریب شده است و مابقی نیز در حال تخریب هستند.

وی تصریح کرد: همزمان با تخریب پلاک‌های معارض در مسیر، اقدامات عمرانی برای بدنه سازی ۱.۵ کیلومتر از کال اسماعیل آباد نیز آغاز شده است.

کاظمی ادامه داد: اکنون از ۱.۵ کیلومتر مسیر کال اسماعیل آباد، بیش از ۱۴۰۰ متر بدنه سازی شده است و تنها حدود ۱۰۰ متر باقی مانده که به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کال و تبدیل حاشیه کال اسماعیل آباد به فضای سبز و پارک خطی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان برای فضای سبز، ۳۰ میلیارد تومان برای بدنه سازی و کف سازی کال و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای تملک پلاک‌های در مسیر کال اسماعیل آباد هزینه خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بدنه‌سازی و کف سازی کال اسماعیل آباد تا پایان خرداد ماه به پایان خواهد رسید و همزمان با آن نیز فضای سبز حاشیه کال که اکنون در حال طراحی است، اجرا خواهد شد.

کد خبر 490733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.