۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱

سبک گردشگری مردم، اغلب از یک سال تا سال بعدی تغییر پیدا می‌کند، که با توجه به شرایط کرونا و خاموشی درازمدت این صنعت، پیش‌بینی می‌شود تمایلات مردم نسبت به گردشگری در سال جاری، به طور قابل توجهی دستخوش تحولات ناشی از سبک زندگی کرونایی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چنین به نظر می‌رسد که با کشف واکسن کرونا و مهار این بیماری منحوس در بسیاری از کشورهای جهان، مقررات سختگیرانه اعمال شده رو به کاهش بگذارد. اگرچه هیچ کسی نمی‌تواند با قاطعیت از سرنوشت و آینده گردشگری سخنی به میان آورد، با این حال، چیزی که برای همه آشکار است اینکه، دیگر نمی‌توان همچون گذشته با آزادی تمام به بازدید از کشورهای توریست‌پذیر پرداخت. البته نمی‌توان نقش آژانس‌های مسافرتی را در این زمینه نادیده گرفت؛ آن‌ها می‌توانند از طریق اعمال مقررات ویژه، افزایش آگاهی گردشگران از مسئله سلامت و فراهم آوردن امکانات لازم، صنعت گردشگری را رونقی دوباره بخشند و سفر را برای گردشگران خوشایند کنند. آژانس‌های مسافرتی می‌توانند با کمی خلاقیت، بیشترین سازگاری با شرایط کرونا را برای مسافران در حین بازدید از جاذبه‌های خود فراهم آورند.

تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱

تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ اغلب گردشگران شهرهایی شلوغ را برای مقصد خود انتخاب می‌کردند تا در آن‌جا به انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز گروهی بپردازند، از بازارهای شلوغ دیدن کنند و از غذا خوردن در رستوران‌های محلی با غذاهای سنتی هر منطقه لذت ببرند. اما متأسفانه گسترش ویروس کرونا این تمایل گردشگری را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده به طوری که مردم از فکر کردن به شهرهای شلوغ نیز هراس دارند، چه برسد به اینکه چنین مکان‌هایی را به عنوان مقصد خود برای سفر، انتخاب کنند.

بدون شک، مردم در دوران پساکرونا مقاصدی را برای سفر خود انتخاب خواهند کرد که در آن‌جا امکان رعایت فاصله کافی با سایر مردم وجود داشته باشد. در همین راستا، آژانس‌های مسافرتی نیز باید با خلاقیت تمام برنامه سفر مشتریان خود را تنظیم کنند تا از سوار شدن آنان بر وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنند و در صورت امکان، تورهای دوچرخه‌سواری را برای مسیرهای کوتاه مسافران انتخاب کنند.

تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱

بدیهی است که سفر و گردشگری در پساکرونا، نه تنها به خاطر کره خاکی، بلکه برای جامعه و صنعت نیز باید نسبت به قبل از پایداری بیشتری برخوردار باشد، بنابراین، توجه به اصول پایداری در برنامه‌ریزی برای سفر اهمیت بسزایی دارد. پیروی از این اصول، به گردشگران در انتخاب مقصد کمک شایانی خواهد کرد و باعث می‌شود مردم به مناطقی سفر کنند که مقررات پیشگیری از انتقال بیماری، به خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود.

در دنیای پساکرونا، قابلیت اتصال مردم با دنیای مجازی از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست چرا که از این طریق می‌توانند از اخبار لحظه به لحظه مربوط به مقصد سفر خود آگاه شوند و به دستورالعمل‌های مورد نیاز برای ایمنی بیشتر دسترسی پیدا کنند. شکی نیست که تغییر شرایط به سرعت اتفاق می‌افتد که در این صورت، دسترسی به اینترنت و آژانس‌های مسافرتی بیشترین کمک را در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار به عهده دارد.

تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱

اگرچه سفرهای گروهی همیشه در میان گردشگران بسیار محبوب بوده است چرا که امکان ملاقات با دیگران، تجربه یک سفر لذت‌بخش و حتی صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر را فراهم آورده، با این حال، این سبک سفر در سال ۲۰۲۱ جایی در میان گردشگران نخواهد داشت. از این به بعد، دست کم تا چند سال پس از پایان نهایی کرونا، مسافرت با افراد بیگانه به ندرت صورت خواهد گرفت و گردشگران مایل خواهند بود به تنهایی یا با اعضای خانواده خود به بازدید از سایر نقاط دنیا بپردازند.

تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱، آژانس‌های مسافرتی را با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد کرد چرا که این افراد باید به طور مداوم به خلاقیت برای جذب گردشگران بپردازند تا صنعت خود را رونقی دوباره ببخشند. شاید یکی از بهترین رویکردها در این زمینه، خودداری کامل از سفرهای گروهی و روی آوردن به تورهای مستقل خارجی باشد. همچنین، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند تورهای گروهی را برای افرادی برگزار کنند که اعضا یک خانواده باشند یا همدیگر را بشناسند و از سفر با هم احساس نگرانی نکنند.

شاید در آینده، مردم تنها به کشورهایی سفر کنند که در مواجهه با ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده و توانسته‌اند این بیماری را به خوبی مهار کنند. در این صورت، گردشگران اطمینان خاطر بیشتری دارند که کشور میزبان در صورت وقوع یک حادثه، از آمادگی کامل برخوردار باشد و بتواند مسافران خود را از خطرات احتمالی نجات دهد.

تمایلات گردشگری در سال ۲۰۲۱

کد خبر 490674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.