فناوران برای نمایش ظرفیت‌های گیاهان دارویی به سوریه می‌روند

شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کشور با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور نمایش ظرفیت‌های گیاهان دارویی کشورمان، به نمایشگاه تخصصی کشاورزی اگریتکس ۲۰۲۱ سوریه اعزام می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید فرآورده‌های ایران‌ساخت در حوزه گیاهان دارویی و معطر یکی از بسترهای صادراتی و تعامل تجاری و فناورانه با دیگر کشورها است.

کشور سوریه از گذشته تاکنون، یکی از کشورهای مهم و راهبردی برای ایران محسوب می‌شود که با آغاز دوره بازسازی اقتصادی، ایجاد خانه‌های خلاق، صادرات و مراکز نوآوری، تعامل فناورانه این دو کشور اهمیتی مضاعف پیدا کرده است.

یکی از زمینه‌های جدی تعامل اقتصادی ایران و سوریه حوزه گیاهان دارویی و معطر شامل داروسازی گیاهی، آرایشی-بهداشتی، صنایع غذایی، طعم و رایحه، عطر و دیگر فرآورده‌های طبیعی است.

در همین راستا، یک شرکت خصوصی ایرانی فعال در زمینه کشت، تولید و تجارت مواد اولیه گیاهان دارویی و معطر برای صنایع دارویی، آرایشی-بهداشتی و غذایی، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز وبینار «آشنایی با بازار و صنعت گیاهان دارویی و معطر در سوریه» و استقبال مخاطبان، برنامه اعزام هیأت تجاری به این کشور را با محوریت نمایشگاه تخصصی کشاورزی اگریتکس ۲۰۲۱ (Agritex) دمشق در دستور کار خود قرار داده است.

این رویداد با هدف محوری معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه‌های یادشده برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از نمایشگاه تخصصی کشاورزی اگریتکس ۲۰۲۱ دمشق با حضور در نشست‌های تجاری، محصولات و توانمندی‌های فناورانه‌شان را به همتایان خود در حوزه کسب‌وکار سوریه ارائه می‌کنند.

فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق همچنین از این فرصت برخوردارند که ضمن بازدید از شرکت‌های مطرح سوری در بخش گیاهان دارویی و معطر، از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی سوریه بازدید کنند.

این اعزام که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در بخش گیاهان دارویی و معطر، تولیدکنندگان اسانس و عصاره‌های گیاهی، صادرکنندگان فرآورده‌های گیاهان دارویی و معطر و تولیدکنندگان محصولات آرایشی-بهداشتی در آن حضور خواهند داشت، ۲۹ خرداد سال جاری انجام می‌شود و تا ۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش گیاهان دارویی و معطر، پژوهشگران، محققان و عموم علاقمندان به بخش گیاهان دارویی و معطر می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی رویداد آمادگی خود را برای حضور اعلام کنند.

کد خبر 490623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.