ظریف: چرا قبول نداریم دیپلماسی، قدرت می‌آفریند؟

وزیر امور خارجه در پیامی با بیان اینکه فقط ابزار مادی نیست که قدرت می‌آفریند، گفت: اینکه شما فردی مانند برادر عزیزم شهید سپهبد سلیمانی را دارید که بعد از شهادتش قدرتش بیش از قبل شهادتش باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد ظریف در پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان اینستاگرام منتشر کرد، ویدئویی کوتاه از سخنرانی بهمن ۹۸ خود منتشر کرد و نوشت: «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافری ست رنجیدن.»

وی در ویدئو منتشر شده در صفحه شخصی‌اش می‌گوید: «واقعیت این است که میزان قدرت شما فقط با ملاک‌های مادی شناخته نمی‌شود. ملاک‌های معنوی قدرت مانند تکیه بر مردم و ایستادگی از ابزار قدرت هستند. اینکه شما فردی مانند برادر عزیزم شهید سپهبد سلیمانی دارید که بعد از شهادتش قدرتش بیش از قبل شهادتش باشد - با اینکه وقتی هم بود بسیار مؤثر بود، بی نظیر بود- اما بعد از شهادتش بی‌نظیر تر شد؛ این برای این است که فقط ابزار مادی قدرت نیست که قدرت می‌آفریند. اگر می‌پذیریم که ملاک‌های معنوی مانند شهادت قدرت می‌آفریند، چرا قبول نداریم دیپلماسی قدرت می‌آفریند؟ استقامت هم قدرت می‌آفریند؟ باور هم قدرت می‌آفریند؟»

کد خبر 490620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.