شهرداری اصفهان در خدمت رسانی به سالمندان پیشرو است

رئیس شورای سالمندان کشور گفت: شهرداری اصفهان همیشه در خدمات رسانی به سالمندان پیشرو بوده و در همین راستا پروژه‌های مختلفی را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسام‌الدین علامه امروز _شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی با تشکر از تلاش‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این سال‌ها نشان داد که به فکر گروه‌های سالمندی است.

وی با اشاره به پروژه تحقق شهر دوستدار سالمند افزود: فاز سوم این کار با همکاری صندوق ملل متحد در حال انجام است؛ این پروژه یک اقدام بین بخشی است که اصفهان در همین راستا باید نقشه راهی را تا شهریور ماه ترسیم کند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

علامه خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندان در طول ۴۰ سال اخیر افزایش پیدا کرده است به طوری که تا ۲۳ سال آینده جمعیت سالمندان کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید؛ در این راستا نیازمند بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌ها هستیم که یکی از این زیرساخت‌ها ایجاد محیط دوستدار سالمند است چرا که اگر زیرساخت‌ها مناسب نباشد این گروه دچار مشکل خواهد شد.

رئیس شورای سالمندان کشور تصریح کرد: امروزه شهر داده‌های باز و حکمرانی مردم در کشورهای توسعه یافته در حال پیشرفت است که در این بین ارتباطات و اطلاعات نقش مهمی دارد بنابراین باید هوشمندی فناوری اطلاعات را برای سالمندان در نظر بگیریم؛ باید از استارت آپ‌ها استفاده کنیم تا با استفاده از نیازسنجی سالمندان بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در شهرهای توسعه یافته موضوعات سالمندان بر دوش شهرداری‌ها است، ادامه داد: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، افرادی که کاندیدا شده‌اند باید خدمات خود را در این راستا انجام دهند، البته شهرداری اصفهان همیشه در خدمات رسانی به سالمندان پیشرو بوده و پروژه‌های مختلفی را در همین راستا انجام داده است.

علامه تاکید کرد: ایجاد شبکه‌های سالمند محوری باید مورد توجه قرار گیرد، البته در این راستا شبکه‌های سالمند محله محور با حضور ۷۰ درصدی سالمندان تشکیل شده است که هدف آن توسعه پایدار است بر این اساس نیازسنجی از این افراد برای ارائه خدمات انجام می‌شود.

کد خبر 490580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.