رفع نیازهای سالمندان از طریق سامانه "تجربه سرا"

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در سامانه تجربه سرا تلاش شده که نیازهای سالمندان رفع شود و در حوزه مشارکت، حمایت، خدمات و سلامت اتفاقات خوبی برای آنان رخ دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی امروز _شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی اظهار کرد: از هشت مؤلفه که برای شهر دوستدار سالمند وجود دارد ارتباطات و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا اصفهان با همکاری و هم افزایی بهزیستی به‌عنوان نخستین شهر دوستدار سالمند مطرح شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تجربه سرا افزود: در این سامانه تلاش شده که نیازهای سالمندان رفع شود و در حوزه مشارکت، حمایت، خدمات و سلامت اتفاقات خوبی برای سالمندان رخ دهد و تمامی نیازهای آنها در زمینه‌های مختلف کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های تکریم سالمندان، راه اندازی و تقویت مرکز سالمند تحت عنوان باغ تجربه تصریح کرد: مدیریت شهری همه این کارها را به بهترین شکل انجام داده است و در راستای شهر دوستدار سالمندان و زیست پذیر کردن شهر برای سالمندان اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی ادامه داد: در این سامانه اخبار، راهنمایی خانواده سالمندان، رفتار مورد نیاز سالمندان، چالش‌های زندگی با این قشر، سفر با آنها، قوانین رانندگی سالمندان و شبکه‌های تخفیف سالمندی وجود دارد.

رشیدی با بیان اینکه به زودی اپلیکیشن سامانه تجربه سرا رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا با اصناف مختلف مذاکراتی انجام شده تا شهروندان سالمند در بخش‌های مختلف از تخفیفات متنوعی بهره‌مند شوند؛ کلیپ، برنامه‌های آموزشی و مرکز خدمات سالمندان دیگر امکانات موجود در این سامانه است که امیدوارم خدمات خوبی را به سالمندان ارائه کند.

کد خبر 490573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.