از اصرار نمایندگان بر طرح حذف غربالگری تا طرح استیضاح ظریف

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مطلب به بررسی اظهارنظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم:

واکسن فایزر در بازار سیاه به قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود!

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که "آیا بخش خصوصی قابلیت واردات واکسن کرونا را دارد؟ " اظهار کرد: ممکن است بخش خصوصی توانایی واردات واکسن کرونا را داشته باشد اما ما از مبادی رسمی که می‌توانیم واکسن کرونا را تهیه کنیم سهمیه مشخصی داریم؛ هند، روسیه، چین و … هرکدام سهیمه‌ای را به ما اختصاص داده‌اند؛ اگر قرار است بخش خصوصی، واکسن کرونا وارد کند باید دولت برنامه‌ای داشته باشد که این واردات جدا از سهمیه‌های اختصاص داده شده به کشور ما انجام شود.

وی افزود: نباید شرایط به گونه‌ای شود که بخش خصوصی از کشورهای دیگر با قیمت گزاف واکسن کرونا را تهیه و وارد کند بلکه باید با گواهی رسمی وزارت بهداشت، واکسن را از تولید کننده‌ها خریداری و وارد کشور کند. اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کنند، تخلف است و ما به هیچ عنوان در مجلس شورای اسلامی موافق این مسئله نیستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های بخش خصوصی که برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند، قصد دارند از طریق واسطه‌ها، واکسن را خریداری کرده و وارد کشور کنند که این امر هزینه گزافی برای کشور در پی خواهد داشت و نباید اجازه چنین کاری داده شود.

علیزاده ادامه داد: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود؛ در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد!

وی با بیان این‌که واکسن کرونا باید توسط دولت تهیه و به صورت رایگان به مردم تزریق شود، تصریح کرد: این‌که رئیس جمهور اعلام کرد که بخش خصوصی نیز می‌تواند به امر واردات واکسن ورود کند برای دور کردن اذهان عمومی از اشتباهات ستاد مقابله با کرونا در ایام نوروز بوده است که منجر به این وضعیت بیماری کرونا در کشور شده است. از سوی دیگر ما در خرداد ماه تولید واکسن کرونای برکت را نیز در کشور خواهیم داشت و در آن زمان دیگر نیازی به واردات بخش خصوصی نیست.

ادعای یک نماینده مجلس درباره موشک شلیک شده به اسرائیل

محسن دهنوی، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: «و ما رمیت اذ رمیت» اقتدار پوشالی گنبد آهنین با تنها یک موشک نسل قدیم ایرانی بر باد رفت. این‌که یک موشک بود، با بارانی از موشک‌های پیشرفته ایرانی چه خواهید کرد؟

ظریف خودش استعفا دهد؛ در غیر این صورت برکنارش می‌کنیم

حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فایل صوتی منتشرشده توسط رسانه‌های معاند خارج از کشور از آقای ظریف اظهار کرد: قطعاً وی صلاحیت و اهلیت تکیه زدن بر مسند وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را از دست داده است و چنین فردی با چنین تفکری نباید حتی یک ساعت در رأس دستگاه دیپلماسی کشور حضور داشته باشد.

وی افزود: بدون تردید نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق وظایف قانونی و انقلابی خویش اجازه نخواهند داد امنیت حاکم که به مدد بزرگمردانی چون شهید سلیمانی حاصل شده است دستخوش تحلیل‌های مغرضانه جماعتی غرب زده واداده قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این که عملکرد ۸ ساله محمد جواد ظریف در رأس دستگاه دیپلماسی کشور نه تنها هیچ دستاوردی برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی نداشته است، بلکه در آخرین ماه‌های فعالیت دولت هزینه‌های سنگین‌تری به نظام تحمیل خواهد کرد، لذا بهتر است خود وی عاقلانه استعفا دهد تا ضربات بیشتری به ملت و نظام وارد نشود، در غیر این صورت استیضاح و برکناری ظریف توسط نمایندگان مجلس حتمی و ضروری است.

حق وردی ادامه داد: نباید از صبر استراتژیک مجلس سوءاستفاده شود، مماشات با این گونه حرکات برای ملک و میهن و نظام سم مهلک است.

وی خاطرنشان کرد: تا صحبت از نفوذ می‌شود آقایان بر آشفته می‌شوند. آیا این افتضاح مصداق بارز نفوذ نیست؟ مگر مهمتر از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری هم داریم که آرشیو مصاحبه‌ها با مسئولین اینگونه در اختیار دشمنان نظام قرار می‌گیرد، پروژه نفوذ واقعی است و بهتر است دولتمردان به خودتان بیایند و کشور را فدای بازی‌های جناحی خودشان نکنند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آیا رواست این تفکر با چنین تحلیلی، مذاکرات حساس کنونی با دشمنان ملت را مدیریت کند؟ آیا این نگرش می‌تواند مصالح عالی نظام و خطوط قرمز ترسیمی را تضمین کند؟

حق وردی افزود: صوت منتشر شده از جواد ظریف نشان داد دغدغه همیشگی معتقدان واقعی ارزش‌های ناب انقلاب مبنی بر اینکه این افراد صلاحیت لازم برای اداره دستگاه دیپلماسی کشور را ندارند بجا بوده است.

استدلال عجیب خانم نماینده برای حذف اجبار غربالگری!

پروین صالحی‌مبارکه، عضو کمیسیون بهداشت مجلس پیرامون طرح غربالگری اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت، غربالگری حذف نشده و فقط الزام انجام آن به عنوان یک برنامه بهداشتی سراسری برداشته شده است.

وی افزود: با قانونی شدن این طرح، همچنان غربالگری‌ها برای موارد پرخطر از جمله بارداری بالای ۳۵ سال و در خانواده‌های دارای بیماری‌های ارثی و ژنتیکی انجام خواهد شد ضمن آن‌که هر خانواده‌ای که بخواهد داوطلبانه در غربالگری شرکت کند هم با مانعی روبه‌رو نمی‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس که دبیری کمیسیون تخصصی جوانی جمعیت را هم بر عهده دارد، درباره روند فعلی غربالگری‌ها در کشور ادعا کرد: تاکنون هم اینطور نبوده که آزمایش‌ها و سونوگرافی‌های غربالگری صد در صد درست باشد، بلکه متأسفانه طبق گزارش‌ها ۱۵ درصد آن‌ها هم خطا داشته و باعث نگرانی شدید برخی خانواده‌ها شده است؛ در حالی که این نگرانی در دوران بارداری خوب نیست و نباید اجازه بروز چنین نگرانی‌هایی را بدهیم.

کد خبر 490557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.