اجرای ۲۰ عنوان برنامه با موضوع تکریم سالمندان در اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته ویژه برنامه‌هایی برای تکریم سالمندان شامل ۲۰ عنوان برنامه و ۱۰۰ اجرا برگزار شد،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی امروز _شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه_ در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی اظهار کرد: اصفهان با زیست پذیری، اخلاق حیات محور و معنا گرایی ظرفیت شهر فرهنگی را دارد، لذا سعی داریم تفکری خلاق را در تمام زیست شهر در نظر بگیریم تا به سمت چرخه تفکر خلاق برویم.

وی با بیان اینکه شهر در کنار نیاز به توسعه تفکر کودکانه، به تجربه سالمندان نیز نیاز دارد، ادامه داد: در فرآیند توسعه پایدار شهری، سالمندان نباید تنها موضوع توسعه باشند بلکه باید کارگزاران آن باشند، تلاش کردیم که ایده‌ها و برنامه‌ها را به فرایند تبدیل کنیم تا سالمندان را در چرخه جمعیت بیشتر ببینیم و از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ویژه برنامه‌هایی برای تکریم سالمندان شامل ۲۰ عنوان برنامه و ۱۰۰ اجرا برگزار شد، تصریح کرد: به پروژه‌ها و پروسه‌ها نگاه ویژه‌ای داشتیم و در این بخش به برگزاری ویژه برنامه‌ها برای سالمندان، ثبت اصفهان در شبکه جهانی دوستدار سالمند و راه اندازی سامانه سالمندی پرداختیم.

وی افزود: در حوزه پروسه‌ای نیز موضوعات سلامت اجتماعی فیروزه و هفت اینفوگرافی آماده شده و مجموعه بروشورهای سالمندی که دارای هشت عنوان بود ا در این راستا پیگیری کردیم. بیماری‌ها، اعتیاد، تغذیه، سبک زندگی و ازدواج در سالمندی از عنوان‌های این بروشورها بود.

عیدی با اشاره به تولید کتابچه‌های سالمندان، خاطرنشان کرد: لوگو شهر دوستدار سالمند به دو زبان طراحی و درباره آن تحقیق و پژوهش انجام و با همکاری دانشگاه هنر و اداره بهزیستی دو کتاب با عنوان الگوی سالمندی در محل‌های پایلوت و شرایط خاص تهیه شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: قرار است هزار صندلی در معابر برای شهروندان سالمندان ایجاد شود و همچنین تدوین کلیپ، اجرای موسیقی و قصه گویی برای سالمندان نیز از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه است.

عیدی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای سالمندان پیگیری می‌شد اما با شیوع کرونا این کار با مشکل مواجه شد، ۱۵۰ اجرای تئاتر خیابانی در مناطق پانزده‌گانه برای گروه سالمندان اجرا شد. طراحی و ساخت تیزر و رونمایی از کتاب گردشگری اقداماتی بود که برای انجام این کار رونمایی شد.

وی اظهار امیدواری کرد: سالمندان اصفهان روزی در زنجیره خلاقانه شهروندان فعال قرار گیرند تا از تجربه آنها استفاده شود.

کد خبر 490555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.