مسئولان قدردان زحمات کارگران باشند/افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به انتخاب شعار "ایستادید، تا ایران بماند"، به مناسبت هفته کارگر در اصفهان، گفت: بخش قابل توجهی از کادر درمان نیز حقوق کارگری دریافت و ایستادگی می‌کنند تا ایران سرپا بماند.

کامران کلانی امروز (شنبه) با حضور در خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت مقام کارگر نامگذاری شده است، اظهار کرد: کارگران از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند. اگر مجاهدت‌های فعالان اقتصادی و جامعه کارگری نبود، شرایط بدتر از آن چیزی می‌شد که امروز با آن رو به رو هستیم بنابراین مسئولان باید این موضوع را درک کرده و قدردان زحمات این قشر عظیم باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی و پس از برجام و ورود به جنگ نابرابر اقتصادی، اگر در حوزه تولید ملی موفق عمل نکرده بودیم شرایطی سخت‌تر از آنچه اکنون با آن رو به رو هستیم پیش روی ما قرار داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارگران نقش فعالی در کامیابی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند، گفت: در اصفهان ۶ هزار و ۴۰۰ شهید کارگر داریم که با تعداد کل شهدای برخی استان‌ها برابری می‌کند. بار مشکلات معیشتی بر این قشر به عنوان کسانی که حقوق بگیر هستند و حقوق آنها هیچ تناسبی با تورم نداشته، بیشتر بوده است. در طول ۱۰ سال گذشته هر سال حقوق کارگران افزایش پیدا کرده است اما افزایش ۳۹ درصدی امسال بی سابقه است.

کلانی با بیان اینکه علاوه بر معیشت در حوزه پوشش خدمات اجتماعی نیز باید بیشتر به جامعه کارگری توجه کنیم، افزود: نظام بیمه و خدمات اجتماعی ایران حتی با سهمی که کارگر و کارفرما به سازمان بیمه‌ای پرداخت می‌کند، متناسب نیست و کارگر و کارفرما مجموعاً در ماه یک میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند، اما متناسب با آن خدمات دریافت نمی‌کنند. سازمان تأمین اجتماعی حتی زیر ساخت لازم برای ارائه خدمات کامل به مردم در شرایط کرونا را هم ندارد.

وی با اشاره به انتخاب شعار "ایستادید، تا ایران بماند" به مناسبت هفته کارگر در اصفهان، گفت: بخش قابل توجهی از کادر درمان نیز حقوق کارگری دریافت و ایستادگی می‌کنند تا ایران سرپا بماند. امیدواریم با احیای برجام بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها برداشته شود تا بخشی از مشکلات معیشتی کارگران نیز رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: امسال توافق خوبی بین تشکل‌های کارگری ایجاد شد و شاهد افزایش ۳۵ درصدی دستمزد بودیم که باز هم پاسخگوی نیاز معیشتی آنها نبوده است.

کد خبر 490487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.