ایران با ۳ نماینده در بین مدعیان!

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیشب با انجام دیدارهای هفته آخر انجام شد و ۳ تیم‌ از کشورمان در بین ۸ تیم برتر آسیا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیشب با انجام دیدارهای هفته آخر انجام شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی رقبای خود را شناختند. از نکات جالب توجه مسابقات دیشب تساوی دو تیم الاهلی عربستان و الدحیل قطر در گروه C بود که به دلیل قوانین جدید این تورنمنت هر دو تیم از دور مسابقات کنار رفته و به مرحله بعد صعود نکردند.

از طرف دیگر تیم فوتبال تراکتور ایران که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هیچ شکستی نداشت و موفق شد به چهار مساوی و دو پیروزی دست پیدا کند، بعد از برتری شب گذشته مقابل شارجه امارات(میزبان گروه B) با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت اما صعودش به بازی‌های جمعه شب و گروه‌های A و C کشیده شد. توقف یا شکست استقلال ایران مقابل الشرطه می‌توانست منجر به صعود تراکتور شود.

اما آبی پوشان فوتبال ایران موفق شدند به برتری عراقی‌ها دست پیدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفی مسجل شود که این اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطیبی به دو بازی گروه A و دیدار الاهلی عربستان و الدحیل قطر برود. در هفته ششم گروه A استقلال تاجیکستان با نتیجه دو بر یک مقابل آلمالیق ازبکستان شکست خورد و در دیگر مسابقه گروه نیز الهلال عربستان در دیداری عجیب با نتیجه دو بر صفر مغلوب شباب الاهلی امارات شد که این اتفاقات صعود تراکتور را به همراه داشت. تراکتور حالا علاوه بر صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تبدیل به تنها تیمی می‌شود که در غرب آسیا هیچ شکستی را نداشته که این اتفاق عملکرد خوب آنها را قابل توجه‌تر می‌کند.

گروه‌ها و تیم‌های صعود کننده:

از گروه A تیم‌های استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان هر دو با ۱۰ امتیاز به مرحله بعد صعود کردند. با اینکه هردو تیم در دیدار هفته آخر تن به شکست دادند اما اندوخته‌های پیشین آنان دو تیم را در مرحله حذفی حاضر کرد. در گروه B الشارجه امارات با ۱۱ امتیاز و تراکتور ایران با ۱۰ امتیاز در جمع ۸ تیم برتر حضور یافتند. در گروه C و D نیز تنها تیم‌های استقلال ایران و النصر عربستان با ۱۱ امتیاز به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. از نکات جالب توجه این دو گروه حذف تیم‌های قطری السد و الدحیل بود. در آخرین گروه یعنی گروه E نیز پرسپولیس ایران مقتدرانه با ۱۵ امتیاز و در کنار آنها الوحده امارات ۱۳ امتیازی در دور بعدی حاضر شدند.

ایران با ۳ نماینده در بین مدعیان!

مسابقات مرحله حذفی

با پایان یافتن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد.

۸ تیم، شامل ۵ تیم صدرنشین و ۳ تیم دوم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب شدند.

پنج تیمی که به عنوان صدرنشین صعود کردند:

پرسپولیس ایران _ استقلال تاجیکستان _ الشارجه امارات _ النصر عربستان _ استقلال ایران

سه تیمی که به عنوان تیم دوم صعود کردند:

الوحده امارات _ تراکتور ایران _ الهلال عربستان

بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان (میزبان) _پرسپولیس ایران

النصر عربستان (میزبان) _تراکتور ایران

الشارجه امارات (میزبان) _الوحده امارات

استقلال ایران (میزبان) _الهلال عربستان

میزبانی استقلال یا حضور در کشور ثالث؟

طبق اعلام تعدادی از رسانه‌های سعودی، دیدار استقلال_الهلال و همچنین النصر_تراکتور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که بین نمایندگان ایران و عربستان است در کشور ثالث برگزار خواهد شد. این در حالی است که سلطان المهوس، خبرنگار عربستانی در خصوص میزبانی استقلال در توئیتر خود نوشت: طبق تصمیمی که AFC از مارس ۲۰۱۶ اتخاذ کرده، مسابقات نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. اما دیدار استقلال و الهلال در ایران برگزار نخواهد شد. در حالی که باشگاه استقلال به عنوان میزبان می‌تواند کشور بی‌طرف را با توجه به شرایط مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب کند.

ایران با ۳ نماینده در بین مدعیان!

تاریخ و زمان مراحل بعدی

زمان دقیق مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

یک هشتم نهایی: به صورت تک بازی ۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
یک چهارم نهایی (با قرعه کشی): به صورت تک بازی ۵ و ۶ مهر ۱۴۰۰
نیمه نهایی (با قرعه کشی): به صورت رفت و برگشت ۲۸_۲۷ مهر ۱۴۰۰ و ۵_۴ آبان ۱۴۰۰
فینال: به صورت رفت و برگشت ۳۰ آبان ۱۴۰۰ و ۶ آذر ۱۴۰۰

کد خبر 490413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.