لزوم نگاه کاربردی به کاهش تولید و مصرف پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این سازمان توجه‌ ویژه‌ای به مبحث پلاستیک از مبدأ تولید تا مقصد مدیریت و پردازش داشته و اقدامات زیرساختی و فرهنگی مختلفی را برای کاهش آسیب‌های جدی این معضل زیستی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم محمدی در اولین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک که به میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تولید و مصرف پلاستیک یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مرتبط با محیط زیست است.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند توجه ویژه‌ای به مبحث پلاستیک از مبدأ تولید تا مقصد مدیریت و پردازش داشته و اقدامات زیرساختی و فرهنگی مختلفی را برای کاهش آسیب‌های جدی این معضل زیستی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مدیریت پسماند چه در کارخانه پردازش در قالب بازیافت و چه در سطح شهروندان به صورت فعالیت‌های آموزشی برای کاهش تولید و مصرف پلاستیک می‌تواند الگوی عملکردی در روند کلی مدیریت پسماندها باشد و لزوم نگاهی کاربردی به این مبحث را نشان می‌دهد.

وی حضور اعضای ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک را نقطه قوتی برای کاربردی شدن تصمیمات و تعمیم نگاه کارشناسانه در زمینه مدیریت تولید و مصرف پلاستیک در همه بخش‌ها دانست و افزود: تدوین ساختار عملیاتی، اجرایی و راهبردی به منظور طراحی مسیر با هدف اثربخشی در محیط زیست و مجموعه کاری رویکردی است که به واسطه آن می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه کاهش تولید پلاستیک و بهینه‌سازی مصرف آن انجام دهیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست بندهای شیوه نامه اجرایی این ستاد و مسئولیت دستگاه‌های مختلف در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مطابق با رویه اجرایی تعریف شده، اقدامات مربوطه انجام و در جلسات بعدی گزارش اقدامات ارائه شود.

کد خبر 490401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.