مارسلو یک پای انتخابات شورای شهر مادرید

تبدیل ورزشگاه به پارک در انتاکیه، تلاش شورای شهر کپنهاگن برای کاهش دی اکسید کربن، انتخاب ستاره فوتبال به عنوان ناظر انتخابات مادرید، بازگشت شرایط عادی به دوبلین، بهره برداری از خطوط دوچرخه سواری در هامبورگ و طرح جدید بولونیا برای کاهش کربن، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام صفحه رسمی شورای شهر مادرید، بر اساس انتخاب تصادفی از بین شهروندان مادرید، مارسلو ستاره برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید برای نظارت در یکی از حوزه‌های انتخابات این شهر که چهار می برگزار می‌شود انتخاب شد.

این انتخاب در حالی است که رئال مادرید در بازی برگشت دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف چلسی انگیس برود و حضور مارسلو از هم‌اکنون باعث اعتراض باشگاه اسپانیایی شده است اما مسئولان ستاد انتخاباتی شورای شهر مادرید دلایل مسئولان باشگاه را نپذیرفته و فوتبال را دلیل قانع کننده‌ای برای حضور نداشتن این ستاره پای صندوق‌های رأی ندانستند. با این حال قرار است این بازیکن روز چهارشنبه و به تنهایی به اردوی تیمش در لندن ملحق شود.

مارسلو یک پای انتخابات شورای شهر مادرید

انتاکیه؛ تبدیل ورزشگاه متروکه به پارک در شهر

شهر انتاکیه ترکیه دارای یک استادیوم ورزشی بسیار بزرگ بوده که ساکنان شهر به مدت چندین دهه، هیچ بهره‌ای از آن نگرفته‌اند با این حال بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر قرار است به پارکی سبز تبدیل شود.

همچنین شورای شهر به مسئولان شهرداری انتاکیه دستور ایجاد یک مرکز فرهنگی داده است. این پارک جدید که «بال‌های سبز انتاکیه» نام خواهد گرفت در فضایی مثلثی محصور می‌شود و با طراحی خاص خود، فضای سبز را از محیط شلوغ و پر هرج و مرج شهر جدا خواهد کرد.

مارسلو یک پای انتخابات شورای شهر مادرید

کپنهاگن؛ تلاش شورا برای کاهش انتشار دی اکسید کربن

رئیس شورای شهر کپنهاگن دانمارک در جلسه هفته گذشته شورا از هدف گذاری مدیران شهری برای کاهش انتشار دی اکسید کربن خبر داده و تصریح کرده است: در کپنهاگن با سیاست گذاری‌های شده به ۴۰ درصد از اهداف خود در زمینه کاهش دی اکسید کربن دست یافته‌ایم که این درصد برابر با کاهش ۳.۲ میلیون تن انتشار گاز CO2 از خودروها در طول یک سال است.

گفتنی است کپنهاگن در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نظیر انرژی بادی در جهان پیشتاز است این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر علت این کاهش چشمگیر دی اکسید کربن را پیاده‌سازی سیاست‌های سبز عنوان کرده است برای مثال شهروندان کپنهاگن از خرید و فروش خودروهای سبز استقبال بالایی داشته‌اند.

پیش از این شورای شهر کپنهاگن و وزارت انرژی دانمارک در زمینه ایجاد نخستین مزرعه دریایی جهان و اولین جزیره تولید انرژی پاک دنیا، عزم جدی خود را برای حفظ محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی نشان داده‌اند.

دوبلین؛ بازگشت شرایط عادی به شهر

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر دوبلین ایرلند، شرایط عادی پیش از کرونا به شهر بازگشته است و مردم می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری نظیر باغ وحش‌ها، پناهگاه‌های حیات وحش و مزارع پرورش حیوانات در صورت رزرو قبلی بازدید کنند. هرچند پارک‌های تفریحی نظیر شهربازی‌ها همچنان بسته خواهد بود.

تسهیلات ورزشی که نیازی به تماس فیزیکی افراد ندارد نظیر باشگاه‌های گلف و تنیس نیز باز شده‌اند و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند علاوه بر این نوجوانان کمتر از ۱۸ سال متعلق به حداکثر دو خانواده نیز می‌توانند در باشگاه‌های ورزشی با گنجایش ۱۵ نفر به فعالیت بپردازند، هرچند قرار است دستشویی‌ها، اتاق تعویض لباس، حمام‌ها و آشپزخانه‌ها در مراکز ورزشی بسته باقی بماند.

گفتنی است صفحه رسمی شورای شهر دوبلین تعداد افراد مجاز برای حضور در مراسم تدفین را نیز ۲۵ نفر اعلام کرده است.

مارسلو یک پای انتخابات شورای شهر مادرید

هامبورگ؛ بهره برداری از خطوط ایمن دوچرخه سواری

شورای شهر هامبورگ آلمان، از نخستین مسیر دوچرخه سواری محافظت شده رونمایی کرد که ۲.۶ متر عرض و ۵۵۰ متر طول دارد. با اعلام شورای این شهر قرار است در فاز دوم احداث خط دوچرخه‌سواری در هامبورگ، ۲۲۰ متر دیگر به این مسیر اضافه شود. مدیران این شهر تصمیم گرفتند که پروژه‌های مشابهی را در مرکز شهر اجرا کنند.

اعضای شورای شهر هامبورگ با هدف تبدیل شدن هامبورگ به شهر کاملاً دوچرخه سوار اخیراً اقدامات مناسبی جهت احداث خطوط ایمن دوچرخه سواری کرده‌اند تا بتوانند ۲۵ الی ۳۰ درصد مسافرت‌های درون شهری را تا سال ۲۰۳۰ از طریق دوچرخه میسر کنند.

بولونیا؛ طرح جدید برای کاهش کربن

اعضای شورای شهر بولونیا ایتالیا، در نظر دارند پیشگام اجرای طرح کربن صفر در طرح کاهش گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۵۰ باشند.

رئیس شورای شهر این شهر در بیست و سوم ماه آوریل، از طرح خود برای تحقق انرژی و اقلیم پایدار رونمایی کرد و متعهد شد تا سال ۲۰۴۰ تمام شهر را به پوشش سبز، انرژی خورشیدی و خودروهای الکتریکی مجهز کند.

همچنین اعضای شورای شهر بولونیا در نظر دارند با استفاده حداکثری از منابع تجدیدپذیر، نه تنها میزان انرژی مصرفی شهری را به صفر برسانند بلکه در تأمین انرژی مضاعف برای مناطق اطراف نیز سهیم باشند.

کد خبر 490381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.