اندازه گیری تأثیر اجتماعی کسب و کار به وسیله روش اسمارت

رییس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی نوشت: روش اسمارت، روش بسیار خوبیه و میگه که اهداف باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، واقع‌گرایانه و مرتبط و دارای افق زمانی مشخص باشن تا بتونن به نتیجه برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر سعدآبادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"آدما سه دسته‌اند:
۱- اونایی که هدفای زیادی دارن ولی معمولاً بهشون نمیرسن
۲- اونایی که اصلاً نمیتونن هدفی رو تعیین کنن
۳- اونایی که کاملاً هدفمند کار میکنن
به نظر شما ایراد کار گروه اول و دوم تو چیه؟ حالا اگه به فکر ایجاد یه نوآوری اجتماعی هستین، باید چطوری هدف‌گذاری کنید که مثل گروه اول و دوم نشید؟
چطوری میزان دستیابی به هدف رو تعیین کنید؟
از کجا بفهمید راهی که دارید میرید، درسته یا نه؟ و...
.در اواخر قرن ۱۹، فیلسوف آمریکایی به نام آلبرت هابارد متوجه شد که بسیاری از مردم هر چقدر برای رسیدن به خواسته‌هاشون تلاش می‌کنن، شکست میخورن.این موضوع به خاطر این نبود. که اونا باهوش نبودن یا تنبلی می‌کردن، بلکه هابارت فهمیده بود؛ مشکل افراد، عدم تمرکز روی اهدافشون بوده. در واقع، مردم به یک روشی نیاز داشتن که بتونه خواسته‌هاشون رو پله‌پله مشخص کنه تا انرژیشون رو برای چیزای پراکنده هدر ندن یه راه ساده وعلمی که میتونید برای اطمینان از به ثمر رسوندن ایده نوآوری اجتماعی‌تون ازش استفاده کنید، روش اسمارته (SMART)روش اسمارت، روش بسیار خوبیه و میگه که اهداف باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، واقع‌گرایانه و مرتبط و دارای افق زمانی مشخص باشن تا بتونن به نتیجه برسن؛ آیا شما هم کارآفرین اجتماعی رو می‌شناسیدکه بخواد تأثیر اجتماعی کسب و کارشو اندازه بگیره؟ "

اندازه گیری تأثیر اجتماعی کسب و کار به وسیله روش اسمارت

کد خبر 490374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.