بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت اصلاح طلبان

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت یکپارچه داوطلبان اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اعتراض به رد صلاحیت یکپارچه داوطلبان اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان به شرح زیر است:

به نام خدا

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تبلور حق حاکمیت مردم در قانون اساسی و در زمره آزادترین و مردمی‌ترین انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی است که مردم با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف از طریق آن و نمایندگانی که انتخاب می‌کنند بتوانند نقش مستقیمی در اداره امور شهر و روستایی که در آن زندگی می‌کنند داشته باشند و با مشارکت خود توسعه و آبادانی را برای سکونت گاه خود فراهم آورند.

شوربختانه پس از رد صلاحیت‌های گسترده انتخابات مجلس در اسفند ماه ۹۸ که در نتیجه آن پایین‌ترین مشارکت‌ها در جمهوری اسلامی رقم خورد و مجلسی حداقلی و ضعیف شکل گرفت، امروز نیز شاهد تسری این رویه مردم ستیزانه به انتخابات شورای شهر هستیم.

آنچه به وضوح هویداست، تنگ نظری‌ها و بدعت‌های خطرناکی است که ظرفیت‌های دموکراتیک قانون اساسی را تهدید و جمهوریت نظام را هر روز تهی‌تر از دیروز می‌کند.

متأسفانه عملکرد فراقانونی و سلیقه‌ای هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و رد صلاحیت‌های گسترده که دامنه آن به درون خودشان هم کشیده شده، انتخابات را به میدانی برای برگزاری مسابقه‌ای بی رقیب برای پیروزی یک باند و جریان خاص مبدل کرده و بدیهی است که این گونه اقدامات سبب خواهد شد مردم مشارکت حداقلی داشته باشند و انتخابات ماهیتاً تهی از معنا گردد.

همشهریان و شهروندان عزیز ساکن در کلان شهر اصفهان به استحضار شما می‌رسانیم، هیأت اجرایی و نظارت شهرستان اصفهان در یک اقدام بهت آور و متکی به یک تفکر و سلیقه خاص، مبادرت به رد صلاحیت یکپارچه داوطلبان اصلاح طلب و ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان نموده است.

آقایان هیأت اجرایی و نظارت چنان در این میدان بی مهابا تاخته‌اند و بر چشم و گوش خود مهر وموم زده‌اند که نخواسته‌اند حتی توانمندی‌ها، کارامدی ها، پاکی‌ها، فساد گریزی‌ها و فساد ستیزی‌های اعضای اصلاح طلب فعلی شورای اسلامی شهر اصفهان را که شما مردم به صورتی متحد انتخاب کرده بودید را منظور نظر داشته باشند و اینان را نیز بلا استثنا رد صلاحیت نموده‌اند. واقعاً باید پرسید به کجا چنین شتابان؟

آنچه توسط هیأت اجرایی و هیأت نظارت شهرستان انجام گرفته چنان بی سابقه و غیر قابل درک است که ناگزیر باید به جای رد صلاحیت نام "رد حضور" و "منع مشارکت" بر آن نهاد.

هیأت اجرایی متشکل از معتمدین اگر به درستی و فراگیر و فارغ از سوگیری‌های خصلتی و سیاسی انتخاب شوند و همین طور هیأت نظارت که نمونه‌ی دیگر از وجهه‌ی مردمی انتخابات شوراهای اسلامی است باید تضمین کننده حقوق اجتماعی داوطلبان و حافظ برگزاری آزاد، رقابتی و منصفانه انتخابات باشند اما متأسفانه با عملکرد وارونه و غیر قابل قبول خود موجبات دلسردی و بی انگیزگی و بی تردید کاهش مشارکت مردم در انتخابات آن هم در شرایط کنونی جامعه را فراهم آورده‌اند.

بر این اساس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان مراتب اعتراض شدید خود به این رویه غیر قانونی و بلکه فراقانونی (که انگار آرام آرام سکه رایج می‌شود) در رد صلاحیت یکپارچه اصلاح طلبان، به ویژه ۱۰ نفر از اعضاء فعلی شورای اسلامی شهر اصفهان که با رای بی سابقه مردم اصفهان به پارلمان شهری راه یافتند و بدون سابقه محکومیت و محرومیت قانونی در شرایط سخت چهار سال گذشته عملکرد موفق و رضایت بخشی در توسعه و پیشرفت کلان شهر اصفهان داشته‌اند را اعلام می‌دارد.

از مقامات مسئول به ویژه استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مصرانه می‌خواهیم به وظایف قانونی و شرعی خود در قبال اجرای اصول قانون اساسی، برگزاری عادلانه انتخابات و صیانت از حقوق شهروندی داوطلبان، عمل کرده و با پیشگیری از فرایند جانبدارانه و غیرشفاف مراجع نظارتی زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت همه ی طیف‌های سیاسی جامعه را فراهم نمایند. چرا که در صورت تداوم مسیر موجود و تجدید نظر ننمودن، بی شک شاهد کاهش بیش از پیش مشارکت و قهر بی سابقه در انتخابات پیش رو خواهیم بود.
چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان
دهم اردیبهشت ماه هزار و چهارصد

کد خبر 490355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.