ابراز خرسندی واعظی از روند مذاکرات وین

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روند مذاکرات وین را با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظرموجود، مثبت و راضی‌کننده دانست و گفت:‌ با وجود اینکه مذاکرات روزهای سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و دارای دشواری‌هایی است اما شاهد فضای مثبتی در وین هستیم و اگر روند با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی در این مذاکرات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، به گفته واعظی تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران، گفت‌وگو در چارچوب ترسیم شده توسط مسئولان ارشد کشور و تحقق شروط بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این مسیر می‌کوشیم در این گفت‌وگوها با رعایت همه ملاحظات و قوانین و چارچوب‌های ابلاغی، به احیای برجام و رفع تحریم نائل آییم.

واعظی چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران، بدون تردید روزهای خوبی در انتظار اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد بود و دولت دوازدهم می‌کوشد بدون فوت وقت از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور به سفرهای منطقه‌ای وزیر امورخارجه اشاره و خاطرنشان کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان خود را یک هدف راهبردی می‌داند و با توجه به منافع مشترک منطقه‌ای، از گفت‌وگو و همکاری با همسایگان استقبال کرده است.

وی افزود: سفر آقای دکتر ظریف به چند کشور همسایه نیز گامی در همین راستاست و با توجه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک و توسعه روابط و همچنین ضرورت گفت‌وگوهای درون‌منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های منطقه این سفر انجام شده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان، اذعان داشت: ما همواره در سالهای گذشته اعلام کرده‌ایم که در راستای دوری از تنش، تقویت همکاری‌ها و بسط فضای گفت‌وگو آماده تعامل با کشور همسایه عربستان سعودی هستیم و هنوز هم بر همین موضع استواریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روابط ایران و عربستان بدون تردید به نفع منطقه است و می‌تواند در مسیر غلبه بر بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های غیرضروری مؤثر باشد.

کد خبر 490352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.