آمار کرونا همدان ۱۰ اردیبهشت؛ ۱۰ فوتی و ۱۴۱ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۱۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس بستری شده‌اند و ۱۰ مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان همدان رخ داده است.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان همدان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه_ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۱ بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۵ مورد بوده است که ۲۲۷ نفر در بخشی عادی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و حال ۶۶ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۱۵ هزار و ۳۹ نفر در استان همدان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

وی با توضیح اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۱۰ مورد فوتی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونای استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون یک هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

طاهری در خصوص آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان همدان، تصریح کرد: تا کنون آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های اسدآباد ۶۲۱ نفر، بهار ۸۲۳ نفر، تویسرکان ۹۲۰ نفر، رزن ۶۶۰ نفر، درگزین ۲۴۴ نفر، فامنین ۲۸۱ نفر و کبودر آهنگ ۹۱۶ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون در شهرستان ملایر دو هزار و ۷۱۸ نفر، نهاوند یک هزار و ۹۸۳ نفر و همدان ۵ هزار و ۵۰۲ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۳۷۱ مورد مثبت بستری نیز در بیمارستان‌های همدان مربوط به افراد غیربومی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور نیافتن در اجتماعات مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است، توضیح داد: خواب کافی، استفاده از میوه و سبزیجات و عدم اضطراب و استرس در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس بسیار مهم است.

وی گفت: ۵ مرحله ضروری برای کنترل بیماری کرونا از جمله شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبود یافتگان و دریابی مبتلایان وجود دارد و تا زمانی که این ۵ اصل به درستی انجام شود، می‌توانیم انتظار کاهش آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را داشته باشیم.

طاهری تاکید کرد: اگر عادی انگاری شود و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در استان رعایت نشود، دچار بحران افزایش موارد ابتلاء و مرگ‌ومیر خواهیم شد.

کد خبر 490351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.