رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یزد به ۷۰ درصد رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: گرچه رعایت پروتکل‌های اجتماعی در استان افزایش یافته است، اما برای مهار بیماری به رعایت بیش از ۸۰ درصدی نیاز داریم.

به گزارش ایمنا، دکتر دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در تاریخ ۲۰ فروردین ماه، ۵۹۵ نفر بود که این آمار در حال حاضر ۵۹۴ نفر است.

وی افزود: گرچه آمار پذیرش بیماران همچنان سه رقمی است، اما توانستیم روند صعودی را با تدابیری نظیر محدودیت و همکاری اصناف و افزایش نسبی پروتکل‌های بهداشتی مهار کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌ها تأکید کرد و اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۸ فروردین به ۵۳ درصد رسیده بود که این آمار در حال حاضر به ۷۰ درصد رسیده است. رعایت پروتکل‌ها همچنان باید ادامه یابد چرا که برای مهار بیماری به رعایت بالای ۸۰ درصد نیاز است.

دهقانی درباره فوتی‌های مبتلا به کرونا در استان گفت: آمار فوتی‌ها با فاصله دو تا سه هفته پس از پیک بیماری همچنان بالا خواهد بود. گرچه یک فوتی هم مایه تأسف است، اما روند فوتی‌های کرونایی در استان یزد نسبت به خیز آذرماه افزایش شدیدی نداشته و احتمالاً تا یک هفته آینده روند نزولی را در پیش خواهیم داشت.

وی ویروس هندی و آفریقایی را مشابه ویروس انگلیسی توصیف کرد و ادامه داد: سرعت سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقایی بیشتر است، ولی درمان آن‌ها یکی است. با توجه به تردد اتباع مجاز و غیرمجاز و همچنین استفاده صنایع استان از کارگران و مهندسان خارجی، تدابیر لازم از سوی مسئولان اتخاذ شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 490275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.