اولین واکنش میراسماعیلی به محرومیت جودو ایران تا ۱۴۰۲

رئیس فدراسیون جودو گفت: به زودی جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک برای بررسی ابعاد مختلف محرومیت جودوی ایران برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، آرش میراسماعیلی پس از صدور حکم محرومیت جودوی ایران تا سال ۱۴۰۲ توسط فدراسیون جهانی جودو اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال است که درگیر این پرونده هستیم. پس از صدور حکم تعلیق نامحدود و دائمی از سوی فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردیم که خدا کمک کرد و دادگاه CAS حکم به ابطال تعلیق نامحدود جودوی ایران داد.

وی افزود: بعد صدور رأی دادگاه CAS در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردیم و در حالی که یک سهمیه المپیک نیز توسط محمد بریمانلو به دست آورده بودیم و وی قرار بود طی هفته‌های آینده عازم مسابقات جهانی شود، فدراسیون جهانی جودو در کمال ناباوری روز گذشته (پنج شنبه) رأی ناعادلانه و ظالمانه خود را صادر کرد و جودوی ایران را تا سال ۱۴۰۲ محروم کرد.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به فرصت اعتراض ایران به رأی محرومیت فدراسیون جهانی جودو، گفت: ۲۱ روز فرصت داریم تا به این رأی در دادگاه CAS اعتراض کنیم. هفته آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و وکلای پرونده برگزار می‌کنیم تا ابعاد مختلف پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چرا فدراسیون جودو چندی پیش اعلام کرد محرومیت جودوی ایران برطرف شده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در رأی قبلی حکم به تعلیق نامحدود و دائمی جودوی ایران داده بود اما دادگاه CAS با شکایت ایران حکم تعلیق نامحدود را مردود دانست.

وی با تاکید بر دفاع از ارزش‌های کشور، گفت: وقتی فدراسیون جهانی یک پیش شرط سنگین که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است را مطرح می‌کند، طبیعتاً دفاع از ارزش‌های کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: خبرورزشی

کد خبر 490271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    جان مادرتون اعتراض نکنید باید چند میلیارد هزینه کنید اخرش هم محروم هستید بی خیال