خوشه طلایی ساوه صفر- سپاهان ۲/ خوشه‌ای که به سختی درو شد

تیم فوتبال سپاهان به سختی و در پایان ۱۲۰ دقیقه بازی موفق به پشت سر گذاشتن حریف دسته اولی خود شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، امشب از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم‌های خوشه طلایی ساوه و سپاهان در ورزشگاه شهید چمران ساوه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های خوشه طلایی ساوه و سپاهان

ورزشگاه: شهید چمران ساوه

گل‌ها: محمد محبی (دقیقه ۱۱۶) و سجاد شهباززاده (دقیقه ۱۲۰) برای سپاهان

اخطار: احسان پورشیخ علی (دقیقه ۵۲)، پوریا غلامی (دقیقه ۸۶)، محمد خزایی فرد (دقیقه ۱۰۲) از خوشه طلایی- عزت الله پورقاز (دقیقه ۲۵) از سپاهان

خوشه طلایی: محمد خزایی فرد، حسن مرادی‌فر، عباس عامری، پوریا غلامی، احسان پورشیخ علی، میثم فردوسی، حسین دوستدار (۵۴- عباس یحیی بیگی (۸۵- فرشید پاداش))، امین جهان کهن، محمد سرفراز، حسین فاضلی و مسعود کاظمینی

سرمربی: وحید بیات‌لو

سپاهان: پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، احسان حاجی صفی، سروش رفیعی (۴۶- یاسین سلمانی)، محمد کریمی (۶۵- جلال الدین علیمحمدی)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روس استنلی (۶۵- سجاد شهباززاده)

مربی: محرم نویدکیا

داور: وحید زمانی

شرح بازی:

صدرنشین لیگ برتر فوتبال در حالی در مرحله یک هشتم نهایی در خانه یک تیم دسته یکی یعنی خوشه طلایی ساوه قرار می‌گرفت که به نظر کار چندان سختی برای پشت سر گذاشتن حریف و صعود به مرحله بعد نداشت. داستان اما برای سپاهان اینگونه نبود و طلایی پوشان خوشه طلایی از همان ابتدای بازی با ارائه یک بازی بسته و دفاع منسجم، راه‌های نفوذ را به روی سپاهانی‌ها بستند.

سپاهان که در هر دو نیمه مسابقه عملکرد جالبی نداشت و به سختی ایجاد موقعیت می‌کرد روی معدود موقعیت‌ها فرصت گلزنی در ۹۰ دقیقه را داشت اما موقعیت‌های خوب سپاهان تبدیل به گل نشد تا دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای به این دیدار اضافه شود.

سپاهان در اوقات اضافی نیز تیم برتر میدان بود و چندین بار روی دروازه خوشه طلایی که حسابی عقب بازی می‌کرد موقعیت گل ایجاد کرد. با این حال سپاهان در اواسط وقت اضافی نیمه دوم روی یک پاس در عمق از شهباززاده و ضربه نهایی محبی در موقعیت تک به تک به گل رسید. سپاهان که با این گل به هدف خود رسیده بود در دقایق باقیمانده برابر تیم سراپا هجومی خوشه طلایی بازی دفاعی در دستور کار قرار داد اما با این حال روی یک ضد حمله و البته حرکت تکنیکی یاسین سلمانی، سجاد شهباززاده گل دوم سپاهان را به ثمر رساند تا برتری سپاهان دو گله شود و پای سجاد هم پس از ۳ بازی و درست قبل از حساس‌ترین بازی فصل به گل باز شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۱۶- سپاهان) - روی پاس در عمق سجاد شهباززاده، محبی با دروازه بان خوشه طلایی تک به تک شد و با دریبل او دروازه خالی میزبان را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۱۲۰- سپاهان) - حرکت تکنیکی یاسین سلمانی از کنج محوطه جریمه و پشت سر گذاشتن چند مدافع خوشه طلایی در نهایت با پاس کات بک او برای شهباززاده همراه شد تا مهاجم فرصت طلب سپاهان دروازه خوشه طلایی را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۵- ارسال امید نورافکن از سمت چپ در تیر نزدیک با ضربه سر خطرناک حسینی همراه شد اما توپ را مدافعان خوشه طلایی برگشت دادند.

دقیقه ۵۳- در شلوغی محوطه جریمه و دروازه بدون دروازه بان خوشه طلایی، ضربه کی‌روس را عباس عامری از روی خط دروازه بیرون کشید تا موقعیت طلایی سپاهان از دست برود.

دقیقه ۷۰- در موقعیتی که پشت مدافعان خوشه طلایی برای حسینی به وجود آمد ضربه او در موقعیتی تک به تک با واکنش دروازه بان همراه شد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۹۵- ضربه محکم کامبیز دهقانی از فاصله‌ای ۳۰ متری را نیازمند در دو ضرب در اختیار گرفت.

دقیقه ۹۷- روی یک شروع کرنر کوتاه حسینی از کنج محوطه جریمه ضربه خطرناکی زد اما دروازه بان خوشه طلایی در دو مرحله توپ را مهار کرد.

اتفاق ویژه:

هرچند این دیدار بدون تماشاگر باید برگزار می‌شد اما روی پشت بام ساختمان‌های کناری ورزشگاه که به داخل زمین دید داشتند پر بود از خانواده‌هایی که بازی را تماشا می‌کردند و البته تیم شهر خود را حسابی حمایت کردند.

بهترین بازیکن:

سجاد شهباززاده در شبی که یک پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند بهترین بازیکن میدان بود، هرچند از بازی خوب یاسین سلمانی نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

کد خبر 490246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.